Meedoen aan Kopen zonder Kijken? Aan deze eisen moet je voldoen
Van Roos’ eclectische interieurs tot knappe onderhandelingen van makelaar Alex en een heleboel vakwerk door aannemer Bob: wie fan is van Kopen zonder Kijken, weet hoe het drietal van elke woning een droomhuis maakt. De kandidaten staan dan ook in de rij.
Zelf meedoen? Dan moet je aan een paar eisen voldoen.
Bob, Alex en Roos doen boekje open in podcast
Moesten de makers van Kopen zonder Kijken in het eerste seizoen nog hun best doen om kandidaten te vinden, zijn er inmiddels heel wat gegadigden die hun zuurverdiende centen toevertrouwen aan Alex, Bob en Roos. De aannemer, maker en interieurstylist bewijzen al 5 seizoenen lang dat ze van een op het eerste oog bouwval, een prachtige woning kunnen maken. Het programma blijft dan ook razend populair -niet alleen bij kijkers, ook bij woningzoekenden die graag kandidaat worden. Het drietal schoof aan in de RTL Boulevard Reality Podcast, waarin aannemer Bob vertelde dat de kandidaten door een flinke selectieprocedure heen moeten. Een flinke klus dus voor de drie, om uit honderden aanmeldingen per seizoen 8 kandidaten te kiezen. Gelukkig voor hen zijn er wat eisen waar de kandidaten aan moeten voldoen, zodat de keuze ietwat eenvoudiger wordt.
Aan deze eisen moet je voldoen als Kopen zonder Kijken-kandidaat
De drie letten vooral op de gunfactor, zo vertelt Roos in de podcast. “Ik krijg ook persoonlijk van mensen filmpjes opgestuurd. Toch wordt het steeds pittiger voor de redactie om mensen te vinden, want je hebt ook wel een beetje de gelukzoekers soms. Je wil vooral dat mensen die het écht nodig hebben, die je het echt gunt, de mogelijkheid krijgen.” Waar de drie dan specifiek op letten wordt niet verklapt, maar we kunnen ons voorstellen dat het iets te maken heeft met lange wachttijden en hoe vaak een koppel al tevergeefs een bod heeft uitgebracht. Daarnaast is er nóg een belangrijke factor, die eigenlijk best logisch is: er moet voldoende budget aanwezig zijn. Bob in de podcast-aflevering: “Anders kom je in één grote brok frustratie terecht. Het doel is toch ook dat Alex iets kan kopen en dat er nog wat geld voor mij overblijft, zodat ik er nog wat mee kan. Anders knip je een deel van het format eraf.” Hoewel het in elke aflevering verhoogde budget voor frustraties bij kijkers zorgt, lijkt het toch een van de grootste eisen om mee te kunnen doen aan het programma. Want ook tv-makelaars en -aannemers kunnen (helaas) niet door de krapte op de woningmarkt heen prikken.
Bron | RTL Boulevard