Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Nieuws

Weet wat je drinkt: vruchtensappen

sapkuur.jpg

In vruchtensappen zitten belangrijke vitaminen, maar vanwege de fruitsuikers helaas ook veel calorieën. Ze bevatten per glas:

Passiefruitsap: 75 kcal (8 vakjes)
Ananassap: 66 kcal (7 vakjes)
Mangosap: 62 kcal (6 vakjes)
Ongezoet appelsap: 61 kcal (6 vakjes)
Grapefruitsap: 53 kcal (5 vakjes)
Verse sinaasappelsap: 53 kcal (5 vakjes)

Ter vergelijking:
Wortelsap: 38 kcal (4 vakjes)
Tomatensap: 22 kcal (2 vakjes)

Liever de hele vrucht

Het beste is nog altijd om een héle vrucht te eten. Dan krijg je behalve de vitaminen ook belangrijke vezels binnen. Deze zorgen er onder andere voor dat de fruitsuikers langzamer in je bloed worden opgenomen, waardoor je bloedsuikerspiegel minder snel stijgt (en daalt) en je geen last hebt van de beruchte ‘suikerdip’. Hoe meer pieken en dalen in je bloedsuikerspiegel, hoe lastiger het afvallen! Bovendien is een evenwichtige bloedsuikerspiegel belangrijk voor het goed kunnen functioneren van het lichaam.

Ook interessant