Nieuws

Dít zijn de redenen voor Meghans rechtszaak tegen de Britse pers

dit-zijn-de-redenen-voor-meghans-rechtszaak-tegen-de-britse-pers.jpg

De onrust rondom de Hertog en Hertogin van Sussex houdt maar niet op. Inmiddels is Meghans rechtszaak tegen de Britse pers van start gegaan, en zijn de redenen voor deze rechtszaak bekend geworden.

Verschillende roddels over het koppel worden door Meghan met de grond gelijk gemaakt.

Rechtszaak

Begin oktober werd bekend dat Harry en Meghan de strijd aangaan met de Britse pers om verschillende redenen: ze zouden opzettelijk ‘valse en denigrerende verhalen’ hebben verspreid, en zelfs illegaal voicemails hebben afgeluisterd. Harry zou door alle mediagekte bang zijn dat zijn vrouw Meghan net zo opgejaagd wordt als zijn moeder, prinses Diana.

Negatieve roddels

Inmiddels is de rechtszaak van start gegaan en weten we om welke valse verhalen het precies gaat. Meghan beschuldigt de Britse bladen The Daily Mail en Mail on Sunday ervan dat ze onjuiste berichten over haar publiceerden om haar negatief in het nieuws te krijgen. En dan gaat het met name om de roddels rondom haar verhuizing naar Frogmore Cottage, haar babyshower en de gepubliceerde brief van haar vader.

Koperen badkuip

Zo beweerden de kranten dat Harry en Meghan hun nieuwe optrekje voor honderdduizenden ponden lieten verbouwen. Er werd een koperen badkuip van 5000 pond geïnstalleerd, de villa werd geluiddicht gemaakt en er werden een yogastudio, oranjerie en tennisbaan bijgebouwd. Allemaal van het belastinggeld van het Britse volk. Meghan ontkent dit echter en zegt dat al deze toevoegingen helemaal niet bestaan.

Peperdure babyshower

Ook over Meghans babyshower, die ze met haar vriendinnen in Amerika vierde, werd gezegd dat deze 300.000 dollar kostte. Klinkklare onzin, zeggen Meghan en haar advocaten. De babyshower kostte maar een fractie van dit bedrag en was een kleine bijeenkomst met vijftien van Meghans beste vriendinnen. Bovendien heeft ze het niet eens zelf georganiseerd, maar een oude studievriendin.

Ontkenning

Als laatste wordt de gepubliceerde brief van Meghan aan haar vader benoemd. De pers wist deze in handen te krijgen, maar publiceerde slechts een deel van de brief. Precies het deel dat haar in een slecht daglicht zou plaatsen. Mail on Sunday ontkent alle beschuldigingen en zal “met kracht” tegen de zaak ingaan, meldt een woordvoerder. “Niets in die zaak doet onze positie veranderen.”

Goed doel

Het Britse volk hoeft zich in ieder geval geen zorgen te maken dat hun belastinggeld nu ook wordt gebruikt voor de rechtszaak. De Hertog en Hertogin van Sussex betalen deze van hun eigen geld en willen bij winst alle opbrengsten doneren aan een goed doel.

Bron | RTL Boulevard
Beeld | Getty Images

Artikelen van Margriet.nl ontvangen in je mailbox?
Schrijf je in via margriet.nl/nieuwsbrief.

Ook interessant