Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Nieuws

Martien Meiland genomineerd voor meest irritante BN’er in reclame

martien-meiland-genomineerd-voor-meest-irritante-reclame.jpg

Hoewel velen van ons dol zijn op zijn hysterische gegil en fantastische uitspraken, valt Martien Meiland niet bij iedereen in de smaak. Eerder won hij nog een Gouden Televizier Ring en Televizier-Ster Talent, maar dit jaar heeft Martien een nominatie te pakken voor ‘Meest Irritante BN’er in een Commercial’ voor zijn optreden in een bekende reclame.

We vertellen je ook wie de andere genomineerden zijn. 

Martien de meest irritante BN’er in een reclame

Elk jaar rijkt televisieprogramma Radar de Loden Leeuw uit. Dat is een televisieprijs voor de meest irritante reclamespot. Daarnaast bestaat er sinds 2004 ook een persoonlijkheidsprijs voor de meest irritante BN’er in een reclame, en daar is onder andere Martien Meiland dit jaar voor genomineerd. Het gaat om zijn reclame voor de VriendenLoterij Bingo. Commentaar op deze reclame luidt onder andere ‘Wanneer je de tv aanzet, zie je hem weer met zijn irritante stem’ en ‘Mocht hij winnen, dan zal ik de prijsuitreiking ook op ‘mute’ bekijken’. 

Lees ook: Quiz: hoe goed ken jij de uitspraken van Martien Meiland?

Andere genomineerden

Martien Meiland is niet de enige die kans maakt op de prijs voor Meest Irritante BN’er in een Commercial. Met hem zijn ook Paul Haenen voor PriceWise, Andy van der Meijde voor TOTO, Mark Rietman voor ABN AMRO en Thomas Acda en Sergio Romero IJssel voor de Lidl genomineerd. De uitzending van Radar waarin de Loden Leeuw wordt uitgereikt is 30 november te zien. Tot die tijd kun je ook nog via de website stemmen. En hieronder kun je de andere genomineerde reclames nog eens bekijken.

Eerdere winnaars

Een paar BN’ers die eerder de titel voor Meest Irritante BN’er in een Commercial in de wacht sleepten waren Marijke Helwegen voor Secustrip, René Froger met de reclame voor Eyelove en Ali B met zijn reclamespot voor Yarden. 

Meest irritante reclame 

Naast een prijs voor de irritantste BN’er wordt er natuurlijk ook de gewone Loden Leeuw voor meest irritante reclame uitgereikt. Dit jaar zijn de volgende merken genomineerd: Beter Horen, Decupré, Haribo, Hornbach en Plameco. 

Artikelen van Margriet.nl ontvangen in je mailbox?
Schrijf je in via margriet.nl/nieuwsbrief.    

Bron | Radar, RTL Boulevard
Beeld | ANP

Voice Algemeen

Heb je geen tijd om vanuit je luie stoel je favoriete tijdschrift te lezen, maar wil je wél op de hoogte blijven van het beste van Margriet? Dan hebben wij iets leuks voor je: je kunt vanaf nu praten met Margriet via je Google Home óf Google Assistent op je telefoon of tablet. Zo heb je heel makkelijk toegang tot allerlei extra leuks. Benieuwd? Klik hier om direct met Margriet te praten. Meer uitleg nodig? Klik dan hier.

Ook interessant