Van 7 tot en met 13 decemberkon je stemmen op de allerslechtste reclameslogan van het jaar. Eerder vielen ‘Zit je haircut?’ en ‘Van kop tot kont, worst in de mond’ al in de prijzen. De winnaar van dit jaar is ook bepaald geen fraaie…
‘Wij doen wel vrouwen, maar wij knippen ze niet’, zo luidt de reclame-uiting van heren- en jongenskapper Barbier Rogier uit het Noord-Hollandse Laren die is verkozen tot de slechtste slogan van 2018. Rogier en zijn opmerkelijke slagzin konden rekenen op ruim 3.600 stemmen, zo is vandaag bekendgemaakt.
Verkiezing
Universitair docent communicatie- en informatiewetenschappen Christine Liebrecht en journalist Tefke van Dijk begonnen zeven jaar geleden met deze verkiezing. Een deskundige tienkoppige jury heeft van alle ingezonden slogans een selectie gemaakt van de tien slechtste, waarop vervolgens dus kon worden gestemd.
Ga niet zelf kutte, Bel Ronald Schutte! – Stucadoors/schildersbedrijf Schutte
Het Solmar je vakantie zijn – Solmar Tours
Let us oystertain you! – Oestercompagnie
Met je fiets in de penarie? Bel dan even met Harie … – Fietsenmaker Harrie
’t is VERS(C)HOOR – Verschoor groente- en fruithandel
Theo en Peet, voor al u electriciteet – PC van der Peet
Voor ieder reetje een Aarts W.C’tje – Aarts Sanitair Service
We doen wel vrouwen maar knippen ze niet – Barbier Rogier
Wespen horren buiten – Unilux horren
Zonder ons gene plons – Ruim- en ontstopdienst Lazeroms
Blauwe Tegel
‘Winnaar’ Barbier Rogier ontvangt binnenkort de Blauwe Tegel van platform slechteslogans.nl. In totaal brachten 14.328 mensen hun stem uit via sloganverkiezing.nl.