Soms kun je jaloers kijken naar hoe georganiseerd sommige mensen te werk gaan. Hoe doen ze dat toch? We gaan even spieken. Zo word jij ook een pro.
1. Noteer
Ze schrijven alles op.Zet alles wat je moet onthouden meteen op papier. Of op je laptop of smartphone. Zo vergeet je een stuk minder en stuur je dat verjaardagskaartje eens op tijd.
2. Plan Ze beseffen dat je om productief te zijn je zaakjes voor elkaar moet hebben. Ze stellen zichzelf doelen en maken dag- en weekplanningen, waar ze zich ook aan houden.
3. Sluit vrede met imperfectie Oké is goed genoeg! Efficiënte mensen geven hun beste energie aan dingen die er werkelijk toe doen.
4. Accepteer geen uitstelgedrag
Hoe langer je uitstelt, hoe lastiger het wordt om het voor elkaar te krijgen.
5. Alles op z’n plek
Georganiseerde mensen houden overzicht door alles op de juiste plek op te bergen. Autosleutels en je tas op een vaste plek. Bril en portemonnee naast het bed. Je hoeft dan nooit te zoeken.
6. Ruim op
Bewaar alleen wat je nodig hebt, laat je mailbox niet te vol lopen en orden de papieren op je bureau.