Gezichtsyoga tegen rimpels

Deel dit artikel:

Wanneer je je gezichtsspieren traint, wordt de huid strakker. Ook wordt de productie van collageen gestimuleerd. Een jongere huid, kortom, en daar willen wij wel meer over weten!

Gezichtsyoga, veel beroemdheden doen het al. Niet alleen werkt het goed tegen rimpels, ook heeft het een ontspannende werking én het zou hoofdpijn verlichten.

Ook zeggen de pro’s dat het je in je gezicht minstens vijf jaar jonger doet lijken. Reden genoeg dus om het te proberen. Van een simpele warming-up tot intensieve oefeningen met je vingertoppen: de work-out voor het gezicht begint nu!

Oefening 1

Tik lichtjes met je vingertoppen over het hele gezicht. Wrijf je handen warm en leg ze vervolgens zachtjes over je ogen. Sluit je ogen en voel de warmte van je handen. Adem diep in en uit en ontspan je gezicht.

Oefening 2

Maak van je duim en wijsvinger een C. Ontspan en open je ogen wijd met de letter C die je vingers vormen. Zorg dat je gezicht ontspannen en relaxed blijft. Herhaal dit 3 keer, waarbij je de C steeds ongeveer tien seconden vasthoudt.

Oefening 3

Maak een V-teken met je vingers, plaats je vingers vervolgens op het begin- en eindpunt van je wenkbrauwen en kijk scheel. Deze oefening herhaal je zes keer. Zorg dat je gezicht ontspannen blijft. Na de oefening knijp je je ogen stevig dicht voor tien seconden. En relax…

Oefening 4

Plaats je wijsvingers aan de uiteinden van je wenkbrauwen en tik zachtjes een boogbeweging rond je ogen. Herhaal deze oefening in de andere richting en sluit af door vier keer een wrijvende beweging te maken van je neusvleugels naar je slapen.

Oefening 5

Houd je lippen op elkaar en maak je wangen zo bol mogelijk en je mond zo klein als je kunt. Tik gedurende een halve minuut met je vingertoppen over je kaken.

Oefening 6

Kantel je hoofd iets naar achteren en ga lichtjes drukkend met je vingertoppen over je hals in een strelende beweging. Doe dit twee keer. Plaats vervolgens je duimen op je sleutelbeenderen, je kin naar voren en trek met je middelvingers zachtjes aan je mondhoeken. Hou deze positie vast terwijl je vier keer diep in- en uitademt.

Oefening 7

Maak je wangen zo bol mogelijk met lucht. Knijp je lippen stevig op elkaar. Verplaats dan de lucht van links naar rechts, heen en weer. Dit doe je een halve minuut lang.

Oefening 8

Knijpen (zachtjes!) mag bij deze oefening. Plaats je duimen aan de onderkant van je kin en sleep deze met een beetje druk langs je kaak richting het oor. De kaak wordt hierdoor gestreeld. Maak daarna drie knijpbewegingen over je kaaklijn (van je kin tot vlak voor je oren).

Oefening 9

Kantel je hoofd naar achteren en maak met je mond een kusbeweging. Geef deze zoentjes tien keer in de lucht. Relax je gezicht en adem stevig uit alsof je de kus de lucht in blaast. Dit herhaal je nog eens twee keer.

Namasté!

Bron: Daily Mail

Lees ook

Artikelen van Margriet.nl ontvangen in je mailbox? Schrijf je in op margriet.nl/nieuwsbrief.