4 tips om je wimpers op een natuurlijke manier optimaal te verlengen

Deel dit artikel:

Lange wimpers… De lucky ones hebben ze van nature, anderen doen er een moord voor en geven er (veel) geld aan uit om een zwoele oogopslag te creëren. Ben jij niet van de extensions, zwaar aangezette wimpers en wimperkrultangen? Met deze 4 tips creëer jij die mooie rij wimpers op een natuurlijke manier. 

Het zit in je DNA

Goed om te weten is dat de lengte van je wimpers is vastgelegd in je DNA. Net als je hoofdhaar, groeien ook je wimperhaartjes tot een bepaalde lengte, waarna ze uitvallen en het groeiproces opnieuw begint. Je kunt er dus dure mascaras – die jou lange wimpers beloven – op loslaten, maar er van groeien zullen ze nooit. Je oogharen de juiste verzorging bieden is daarentegen wél een goed idee.

1. Voed je wimpers

Help je wimpers een handje in het groeiproces door goed voor ze te zorgen. Voed ze met een serum, zodat ze sterker worden en minder snel afbreken. Kies je voor een wimperserum waar glycerine en hyaluronzuur in zit verwerkt, dan geef je ze genoeg hydratatie om fijn door te kunnen groeien.

2. Kies een verzorgende mascara

In de wereld van mascaras zijn de opties eindeloos. Maar ben je doelbewust op zoek naar een mascara die je oogwimpers voedt en beschermt? Kies er dan eentje die voedende ingrediënten zoals arganolie bevat. Daarnaast is het verstandig om een ‘gewone’ mascara boven een waterproof mascara te verkiezen. Waterproof is namelijk lastiger te verwijderen, waardoor de kans dat je wimpers beschadigen groter wordt.

Artikelen van Margriet.nl ontvangen in je mailbox?
Schrijf je in via margriet.nl/nieuwsbrief.

3. Eet producten waar biotine in zit

Eet je wimpers mooi door voor producten te kiezen die rijk zijn aan biotine. Deze in water oplosbare vitamine draagt kennelijk bij aan de haargroei van je wimpers. Je vindt ‘m onder meer in: noten, zaden, avocado’s, lever, eigeel en zoete aardappelen.

4. Krijg voldoende vitamine B5, B6 en B12 binnen

Ook deze vitamine B varianten zitten vol met goede eigenschappen waar jouw oogharen blij van worden. Vitamine B5 en B6 voeden de haarzakjes en B12 stimuleert de haargroei. Vitamine B5 vind je onder andere in pinda’s, zonnebloempitten, varkensvlees, kip en zalm. Sojabonen, eieren, volkoren granen, varken en gevogelte zijn rijk aan vitamine B6. En ook vitamine B12 vind je voornamelijk in dierlijke producten.

En hé, vergeet natuurlijk niet om je ogen goed (maar ook voorzichtig) schoon te maken voor je gaat slapen!

Bron | Women’sHealth
Beeld | iStock