Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Lifestyle

Afvallen maar toch nog genieten? Zó voorkom je dat je aankomt van alcohol

zo-voorkom-je-dat-je-aankomt-van-alcohol-margriet.jpg

Alcohol drinken en afvallen klinkt onmogelijk: als er iets is dat veel calorieën bevat, dan is het alcohol wel. Toch hoef je echt niet meteen alcohol af te zweren als je graag een paar kilo’s kwijt wilt. Dankzij deze tips kun je gewoon alcohol blijven drinken en tóch nog wat afvallen.

En dat is natuurlijk vooral deze zomer mooi meegenomen…

Drink met mate

Dit klinkt misschien als een open deur, maar geloof ons: dit is echt belangrijk. Als je wilt afvallen, dan moet je gewoon met mate drinken. Nu vraag je je misschien af, wat is dan met mate? Nou, niet meer dan één glas alcohol per dag. En dan natuurlijk niet élke dag, want dan krijg je alsnog op weekbasis zeven drankjes binnen. Spreek bijvoorbeeld met jezelf af dat je dit alleen doet tijdens sociale gelegenheden, dus als je bijvoorbeeld een etentje hebt of met vriendinnen hebt afgesproken. Drink voor de gezelligheid één wijntje mee, maar hou het dan ook echt daarbij.

Lees ook: Dit zijn de lichamelijke én mentale gevolgen van dagelijks alcohol drinken

Weet wat je drinkt

Hoewel een cocktail natuurlijk erg lekker is, kun je dit beter niet drinken als je wilt afvallen. Cocktails bevatten naast sterke drank ook veel suikers en dat wil je juist zoveel mogelijk vermijden. Als je zo min mogelijk calorieën wilt binnenkrijgen, kun je ook een glas wijn beter skippen, één glas bevat namelijk zo’n 125 calorieën. Ga in plaats daarvan voor een glaasje champagne (95 calorieën per glas) of een klein beetje wodka met spa rood. Of ga voor een light bier (deze bevatten tussen de 60 en 100 calorieën) of Seltzer.

Hou het zo simpel mogelijk

Zoals we al zeiden kun je cocktails beter vermijden. Een Long Island Iced Tea bevat bijvoorbeeld 240 calorieën en een Margarita 275 calorieën. Eigenlijk kun je wel stellen dat hoe meer drankjes er in één glas zitten, hoe hoger het aantal calorieën. Hou het daarom zo simpel mogelijk en ga bijvoorbeeld voor een glas wodka met spa rood.

Drink nooit op een lege maag

Misschien denk je dat je door een maaltijd over te slaan, wat extra drankjes kunt drinken, maar geloof ons: dit kun je beter niet doen. Alcohol wordt namelijk minder snel door je lichaam verwerkt als je geen bodempje hebt. En daarnaast zorgt een bodem er juist voor dat je niet zo’n hongerkick krijgt na het drinken van alcohol. Zorg er daarom juist voor dat je van tevoren een maaltijd hebt gegeten met veel vezels een eiwitten, zodat de alcohol sneller kan worden geabsorbeerd.

Bron | Live Strong
Beeld | Getty

Ook interessant