Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Tips & Tricks

Door dit simpele trucje val je sneller en dieper in slaap

trucje-sneller-in-slaap-vallen.jpg

Heb jij alle slaaptrucjes al geprobeerd, maar lig je nog steeds naar het plafond te staren voor je eindelijk een keer in slaap valt? Probeer dan eens de 10-3-2-1-0-formule. Dit trucje zou zorgen voor een betere slaapkwaliteit, waardoor je niet alleen ’s avonds sneller in slaap kunt vallen, maar ook dieper slaapt. En dat heeft vooral te maken met wat je overdag allemaal doet. 

Altijd moe in de ochtend? Ook daar zou deze formule tegen werken. 

Een simpel trucje om sneller in slaap te vallen 

Volgens Amerikaanse dokter Jess Andrade is het geheim voor een goede nachtrust niet wat je ’s avonds in bed doet, maar heeft het alles te maken met je handelingen overdag. Op haar Instagram-account legt ze uit dat je met haar methode zorgt dat je sneller in slaap zal vallen, dieper slaapt en ’s ochtends met een wakkerder gevoel op staat. De 10-3-2-1-0-formule werkt als volgt: 

– 10 uur voor je gaat slapen: geen cafeïne meer

– 3 uur voor je gaat slapen: geen grote maaltijden en alcohol

– 2 uur voor je gaat slapen: niet meer werken, alleen ontspannen 

– 1 uur voor je gaat slapen: niet meer op een scherm kijken

– 0: het aantal keer dat je op snooze mag drukken in de ochtend

Door overdag op tijd te stoppen met cafeïne en alcohol drinken, grote maaltijden eten, werken en je schermtijd te beperken, geef je je lichaam voldoende tijd om dit alles gedurende de dag al te verwerken. Hierdoor lig je ’s nachts in bed niet meer wakker. Het stoppen met snoozen is belangrijk omdat je lichaam anders opnieuw ontregelt en je dus vermoeider opstaat. 

Lees ook: ’s Nachts wakker? Met déze techniek zou je supersnel weer in slaap vallen

Ernstige slaapproblemen

Het zijn hele eenvoudige tips, maar wel heel doeltreffend als je je slaapkwaliteit op een makkelijke manier wil verbeteren. Andrade vermeldt wel dat deze 10-3-2-1-0-formule niet voor iedereen dé oplossing is. Als je echt ernstige slaapproblemen hebt, dan raadt ze aan om advies te vragen aan een dokter. 

Bron | Glamour UK, Het Laatste Nieuws
Beeld | Getty Images

Voice Algemeen

Heb je geen tijd om vanuit je luie stoel je favoriete tijdschrift te lezen, maar wil je wél op de hoogte blijven van het beste van Margriet? Dan hebben wij iets leuks voor je: je kunt vanaf nu praten met Margriet via je Google Home óf Google Assistent op je telefoon of tablet. Zo heb je heel makkelijk toegang tot allerlei extra leuks. Benieuwd? Klik hier om direct met Margriet te praten. Meer uitleg nodig? Klik dan hier.

Ook interessant