Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Lifestyle

Tanken? Dat kan een stuk leuker!

welkom-bij-shell.png

– In samenwerking met Shell –

Naar het tankstation ga je niet alleen om de tank bij te vullen, maar het is ook dé plek om even te pauzeren tijdens een lange autorit of om een broodje bal te halen. Bij Shell is dat een stuk leuker, het tankstation wil een warm welkom bieden aan iedereen die onderweg is. 

Service en gastvrijheid staan centraal bij de medewerkers van de Shell stations. Om dit te garanderen heeft Shell onlangs de Shell Academy geïntroduceerd. Dit is een speciaal opleidingscentrum waar medewerkers van tankstations trainingen kunnen krijgen met als doel een nog betere service te kunnen verlenen op het station. En dat is zeker het geval op de tankstations waar Esmee Terburg verantwoordelijk voor is.

esmee-shellMet een goed gevoel weer in de auto stappen

Esmee Terburg (41) begon in 1993 bij Shell als servicemedewerker. Inmiddels is ze opgeklommen tot retailer en is ze verantwoordelijk voor een cluster van vijf Shell tankstations. “Ik wil dat gasten zich welkom voelen op mijn stations. Dat ze vriendelijk worden ontvangen en daardoor zelf met een glimlach weer de deur uit lopen. Ik weet ook wel dat tanken niet heel sexy is. Je geeft geld uit aan iets dat je eigenlijk niet terugziet. Als je iets moois in de winkel koopt, loop je daar blij onder de arm mee naar buiten. Maar als medewerker van een tankstation kun je wel degelijk zorgen dat iemand met een goed gevoel weer in de auto stapt.”

‘Ik wil dat gasten zich welkom voelen op mijn stations. Dat ze vriendelijk worden ontvangen en daardoor zelf met een glimlach weer de deur uit lopen’

Esmee probeert in dat kader in de eerste plaats een goede werksfeer voor haar medewerkers te creëren. “Als je plezier hebt in je werk, straal je dat uit naar je gasten. De gastvrijheidstraining van de Shell Academy helpt daar heel erg bij. Naast de groepstrainingen en rollenspellen waarin je leert hoe je het beste met verschillende soorten gasten en situaties kunt omgaan, is gastvrijheid ook iets wat je in je moet hebben.”

Een kopje koffie bij autopech

En die gastvrijheid zit hem vooral in de kleine dingen, vertelt Esmee.“Iemand met autopech een kopje koffie aanbieden, even meelopen om een tankdop los te maken of een vaste gast complimenteren met z’n nieuwe auto. Mensen realiseren zich niet altijd hoeveel servicemedewerkers van een tankstation allemaal doen. En als ik dan kijk hoe tevreden de meeste van onze gasten zijn, kan ik alleen maar heel trots zijn op mijn collega’s.”

Ook interessant