Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Lifestyle

Nivea ontwerpt zonnebrandpoepende zeemeeuw

zeemeeuw.jpg

Vergeten in te smeren? Daar heeft Nivea iets op bedacht: een vliegende zeemeeuwdrone die zonnebrandcrème op je poept. En dat is geen grap.

De zonnebrandpoepende vogel, bedacht door een Duits reclamebureau, speelt de hoofdrol in de voorgestelde Nivea-campagne ‘Care From The Air’. Of deze ooit de televisie gaat halen, is echter maar zeer de vraag. Toen de campagnevideo afgelopen juni tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity werd getoondnoemde jurylid en reclame-expert John Hegarty de poepende zonnebrandcrèmemachine ‘het stomste’ wat hij ‘ooit in zijn hele leven gezien heeft’. Hij dacht zelfs dat het Monty Python-team erachter zat, en de reclamevideo had ingezonden om te kijken of ze het tot Cannes konden schoppen. De makers hebben dan ook geen prijzen mee naar huis genomen.

Infrarood camera

Parodie of niet, je kunt de bedenkers geen gebrek aan vrolijke creativiteit verwijten. De vogel speurt met zijn infrarode ogen het strand af naar mensen en vooral kleine kinderen die niet zijn ingesmeerd, en als hij deze gevonden heeft, duikt hij naar beneden om zijn ‘slachtoffers’ onder te poepen met zonnebrandcrème. Helemaal zelfstandig kan de vogel dit nog niet, hij wordt bestuurd door mensen die via een camera met hem meekijken. Daar kan David Hasselhoff in Baywatch nog een puntje aan zuigen.

Bron | Adweek

 

Ook interessant