Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Eten

Zelfmaken: 4x simpel en healthy ijsje

waterijsjes.png

Met mooi warm zomerweer is het heerlijk om zo veel waterijsjes te kunnen eten als je maar wilt! Dat kan, met deze vier gezonde varianten.

Fruit is ideaal voor het maken van gezonde waterijsjes. Dit zijn vier ideeën voor een verkoelend tussendoortje tijdens de warme dagen.

De hoeveelheid fruit is afhankelijk van hoeveel ijsjes je wilt maken:

Aardbeien-muntijsjes

  • een paar aardbeien
  • muntblaadjes

Verwijder het kroontje van de aardbeien en maak de aardbeien schoon. Pureer de aardbeien samen met de munt tot een glad mengsel. Stort dat in een ijsjesvorm, steek de stokjes erin en in plaats de ijsjes in de vriezer.

Geen ijsjesvorm? 

Stort het mengsel in een plastic bekertje en doe er folie overheen. Prik vervolgens een houten stokje door het folie, dat ervoor zorgt dat het stokje rechtop blijft staan!

Watermeloen-limoenijsjes

  • stukjes watermeloen
  • sap van limoen

Pureer de watermeloen en het limoensap tot een glad mengsel. Stort dat in een ijsjesvorm, steek det stokjes erin en in plaats de ijsjes in de vriezer.

Yoghurt-frambozenijsjes

  • 300 gram Griekse yoghurt
  • 1 el honing
  • bakje frambozen

Meng de yoghurt met de honing in een kom. Prak de frambozen, roer ze door de yoghurt en stort het mengsel in de vormpjes. Vergeet de stokjes niet. Zet de ijsjes in de vriezer.

Bananenijs

  • bananen

Voor dit recept heb je maar een ingrediënt nodig: bananen. Leg gesneden stukjes banaan in de vriezer. Doe ze de volgende dag in de blender of staafmixer et voilà! Niets meer aan doen.

Tip: om dit ijs écht af te maken kun je gezonde toppings gebruiken. Denk aan stukjes pure chocolade, walnoten, amandelen, blauwe bessen of een schijfje fruit.

 

Mmm… Eet smakelijk!

 

Ook interessant