Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Eten

Gezonde WK-dip: zelf hummus maken

hummus-maken-01.png

Het recept is helemaal niet moeilijk en het is veel lekkerder dan de kant-en-klare variant.

Zelf hummus maken is helemaal niet moeilijk en het is veel lekkerder dan de kant-en-klare variant. Probeer het eens met geroosterde paprika.

Een lekkere en bovendien gezonde dip. Een goede combinatie met de zoete aardappel frietjes!

Hummus met geroosterde paprika

Ingrediënten
3 el tahini (sesampasta)
2 tenen knoflook
1 blik kikkererwten
Sap van ½ citroen
Flinke scheut olijfolie
3 geroosterde paprika’s, uit pot
Snuf paprikapoeder en chilipoeder

Bereiding
Neem je keukenmachine en voeg de sesampasta, knoflook, kikkererwten en het citroensap toe. Maal tot het een gladde puree is. Voeg dan een flinke scheut olijfolie toe om het geheel wat vloeibaarder te maken.

Snijd de geroosterde paprika’s in grove stukken en doe dit in de blender. Mix het door elkaar en voeg eventueel nog wat olijfolie toe.

Garneer met chili- en paprikapoeder en stukjes geroosterde paprika.

Ook interessant