Eten

Weg met de kilo’s

Op vakantie letten veel mensen niet op wat ze eten en drinken. Iedere dag een ijsje, een toetje en een overheerlijke cocktail. Het is dan ook niet zo gek dat de weegschaal na de vakantie en paar kilo extra aangeeft. Maar hoe krijg je deze er op een gezonde manier weer af?

Lijnen kunt u niet straffeloos doen door simpelweg uw hoeveelheid voedsel te beperken. Om gezond te kunnen functioneren heeft uw lichaam namelijk eiwitten, vitamines en mineralen als bouwstoffen nodig en vet en koolhydraten om als brandstoffen dienst te doen. Met het Streep-je-Slank-dieet van Margriet kunt u normaal blijven eten en dus lekker meedoen tijdens sociale gelegenheden – en toch afvallen.  

Waarom Streep-je-Slank?
 1. Gewoon blijven (mee-)eten
Het grootste voordeel van Streep-je-Slank is dat u normaal kunt blijven eten en niet vastzit aan geestdodende shakes en repen. U hoeft uw sociale leven dus niet ingrijpend aan te passen en uw huisgenoten kunnen, zij het met een aangepaste portie, gewoon mee-eten.

2. Geen terugslag
Heeft u uw streefgewicht eenmaal bereikt, dan krijgt u niet te maken met de terugslag die andere afvalprogramma’s vaak met zich meebrengen omdat het lichaam weer aan normale maaltijden moet wennen.

3. Gevarieerd eten
U kunt lekker gevarieerd eten en ook kiezen voor vegetarische maaltijden. U stelt immers zelf uw menu samen.

4. Samen afvallen
Tijdens het dieet hoeft u er niet alleen voor te staan. Op www.streep-je-slank.nl kunt u via het forum in contact komen met andere afvallers. Bovendien kunt u wekelijks, tijdens spreekuren chatten met een bewegingsdeskundige en voedingsdeskundigen.

5. Snel en gemakkelijk
Streep alles weg wat u gegeten en gedronken heeft en zie snel waar u nog ruimte heeft.

Zo werkt het
De voedingsmiddelen die noodzakelijk zijn om gezond te eten, zijn in het Streep-je-Slank-dieet verdeeld in vijf groepen, de zesde groep is voor de extraatjes. Ieder voedingsmiddel uit elke groep vertegenwoordigt een aantal vakjes. Hoeveel vakjes dat zijn, is terug te vinden in de Streep-je-Slank-tabel op deze website. Door iedere dag uit elke groep de aangegeven hoeveelheid vakjes te eten (lees: weg te strepen), bent u verzekerd van een gevarieerd dagmenu dat rond de 1300 kilocalorieën ligt. Komt u vakjes tekort bij de verplichte groepen (1 t/m 5), dan worden deze weggestreept bij de groep extraatjes (groep 6) tot 15 vakjes.

Vakjesverdeling voor de groepen:
Groep 1 45 vakjes
Groep 2 20 vakjes
Groep 3 15 vakjes
Groep 4 20 vakjes
Groep 5 15 vakjes
Groep 6a 15 vakjes
Groep 6b 70 vakjes

Blijf volhouden voor het beste resultaat!
De kans is vrij groot dat u ongeveer 1 kilo per week afvalt als u begint met Streep-je-Slank. Want wie minder en vooral anders gaat eten en meer beweegt, valt zeker af. Verwacht niet dat u 5 kilo per week verliest, dit dieet doet het langzaamaan! Het voordeel is dat u een normaal eetpatroon hebt, dat u maanden kunt volhouden. En heeft u uw streefgewicht bereikt, dan houdt u dat gemakkelijk vast, omdat u weliswaar minder streng lijnt, maar u wel houdt aan het nieuwe eetpatroon. Volhouden is het advies. Verlies de moed niet als uw gewicht na enkele weken even stil blijft staan. Na een week zult u zien dat het afvallen weer gewoon doorgaat!

Omdat Streep-je-Slank een volwaardig dieet is, waarbij u alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt, kan een gezond mens het volhouden tot het ideale gewicht is bereikt. Eet niet meer, maar ook beslist niet minder dan de aangegeven hoeveelheden. En houd vast aan de gewoonte om eens per week op de weegschaal te gaan staan.

Meer informatie?
Neem dan een kijkje op http://www.streep-je-slank.nl

Ook interessant