Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Eten

Vis enveloppes gevuld met prei en Italiaanse kruiden

vispakketjes.png

– Advertorial – 

Het knapperige bladerdeeg verbergt een vulling van vis met prei, rode ui, knoflook en Italiaanse kruiden. Lekker in combinatie met de kruidige vulling van de pakketjes.

Ingrediënten (voor 4 personen)

– 4 el Becel Original vloeibaar
– 2 rode uien, in halve ringen
– 2 teentje knoflook, gehakt
– 20 g Italiaanse kruiden, gehakt
– 250 g prei, in ringen
– versgemalen peper, zout
– 4 plakjes bladerdeeg, ontdooid
– 1 ei, losgeklopt
– 500 g witvisfilet, in 4 stukken van 125 g

Voor de sperziebonen
– 500 g sperziebonen
– 4 trostomaten, in blokjes
– 100 g zwarte olijven, zonder pit

Zo maak je het!

Verwarm de oven voor op 180C. Verhit de Becel Keuken in een hapjespan en fruit hierin de ui 3 min.. Voeg de knoflook en de Italiaanse kruiden toe en bak ze 2 min. mee. Schep de helft van het mengsel uit de pan en voeg de prei toe. Bak de prei 1 min. mee, voeg een paar eetlepels water toe en sluit de pan af met een deksel. Laat de prei in 5 min. zachtjes gaar stoven. Breng de groenten op smaak met peper en zout en laat afkoelen op een bord. Rol de plakjes bladerdeeg op een met bloem bestoven aanrecht uit tot ze anderhalf keer zo groot zijn. Bestrooi de vis met peper en zout en leg op elk plakje bladerdeeg, voor het midden, een stuk vis. Verdeel het koude preimengsel over de vis, sla de zijkanten van het deeg over de prei en rol het pakketje op. Leg ze naast elkaar op een met bakpapier beklede bakplaat en kwast ze in met het ei. Bak de pakketjes in het midden van de oven in 25 min. goudbruin en gaar. Kook intussen de bonen in 5 min. beetgaar. Giet af en meng de warme bonen in een ruime kom met het achtergehouden ui-kruidenmengsel, de tomatenblokjes en de olijven. Serveer de groenten bij de vispakketjes. Lekker met geroosterde aardappels of couscous.
Bereidingstijd: 25 min. + 25 min. oventijd: 25 min.

 

becelBecel Original is gemaakt met een unieke mix van drie plantaardige oliën: lijnzaadolie, koolzaadolie en zonnebloemolie. Deze olien bevatten van nature Omega 3 en 6 die goed zijn voor het hart. Ze dragen  bij aan het behoud van een gezond cholesterolgehalte in het bloed. De benodigde dagelijkse inname die bijdraagt aan het behoud van een gezond cholesterolgehalte is 2g Omega 3 (alfa-linoleenzuur) en 10g Omega 6 (linolzuur) per dag. 2 porties (2 x 10g) per dag leveren hier een belangrijke bijdrage aan. Gebruik Becel als onderdeel van een gezonde voeding en leefstijl.

 

Ook interessant