Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Eten

Vermijd deze ‘gezonde tussendoortjes’ als je wilt afvallen

gezonde-tussendoortjes-niet-gezond.jpg

Als je de calorieën bij elkaar optelt, merk je dat het toch een flinke maaltijd is. Voor deze zogenaamde healthy snacks moet je oppassen.
Vaak worden veel snacks onterecht bestempeld als gezonde tussendoortjes. Als je de calorieën bij elkaar optelt, merk je dat het toch een flinke maaltijd is. Voor deze zogenaamde healthy snacks moet je oppassen:

Smoothie

We dol zijn op het maken van smoothies, maar deze sappen zijn niet altijd even gezond als je hoopt! Melk of yoghurt, bananen, aardbeien, sap en zaden of noten bij elkaar opgeteld zijn goed voor ruim 400 calorieën! Bovendien ben je minder snel gevuld door vloeibaar eten.
Betere keuze: Houd het bij een paar stuks fruit en één middelgroot glas. Vervang volle melk/yoghurt door magere varianten.

Volle yoghurt en muesli

Hartstikke lekker en voedzaam, maar een half kopje muesli bevat al ongeveer 300 calorieën en 15 gram vet.
Betere keuze: De portie klein houden en ga voor magere yoghurt.

Druiven

Eén druif telt 5 calorieën. Dus een prima snack als je het een handjevol houdt, maar bij deze vrucht bij je vaak dooreten.
Betere keuze: Een handjevol, niet meer!

Tonijnsalade op crackertjes

Crackertjes zijn op zich een goede keuze voor lijners, maar in combinatie met tonijnsalade niet! Daar zitten namelijk vele vetten in.
Betere keuze: Kale crackertjes of maak zelf een Griekse yoghurt dip met 0 procent vet.

Hummus met pita chips

Pita chips zijn nét iets gezonder dan de normale chips, maar doordat het die ‘gezonder dan’-stempel krijgt ben je eerder geneigd om te veel te eten.
Betere keuze: Beperk je portie tot twee eetlepels hummus en 10 stukken volkoren pita chips.

Bron: WomensHealth/Pinterest

Ook interessant