Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Eten

Tips voor een gezonde high tea

gezonde-high-tea.png

High tea’s zijn gezellig, lekker en liefst wil je er zo lang mogelijk  van genieten zonder je broekriem te voelen. Met deze hartige hapjes voor een gezonde high tea hoef je daar niet snel bang voor te zijn.

Een volwassen persoon heeft volgens het Voedingscentrum elke dag ongeveer 300 calorieën te besteden aan extra’s, zoals koek, snoep en gebak. Het punt is alleen dat je met zoete lekkernijen al snel aan die 300 calorieën zit. Zo bevat één gevulde koek al 260 calorieën en een stroopwafel 170.

Lekker lang genieten

Op een high tea horen natuurlijk lekkere zoete hapjes, maar als je dit combineert met hartige snacks krijg je minder snel een berg calorieën binnen, waardoor je langer kunt genieten. Denk aan pruimen gevuld met feta (30 kcal per stuk), zalmsandwiches (55 kcal) en gevulde eieren (40 kcal). Hartstikke lekker en nog makkelijk te maken ook! Naar de recepten >

En de thee dan?

De high tea is helemaal af als ook de thee bijzonder is. Je kunt bijvoorbeeld allerlei exotische theekruiden los in een speciaalzaak kopen. Er zijn lege theezakjes te koop, die iedereen gemakkelijk kan vullen met zijn of haar favoriete smaak. Of laat je gasten hun eigen thee mengen. Maar ook de ‘gewone’ zakjes thee zijn eenvoudig bijzonder te maken. Denk aan sinaasappelthee met een kaneelstaafje en een schijfje citroen of groene thee met verse munt. Je kunt ook op de Engelse toer gaan en warme melk bij de thee serveren.

Bron | Voedingscentrum

Meer lezen

6 dikmakers die je over het hoofd ziet

Is rooibosthee minder gezond dan groene thee?

Ook interessant