Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Eten

Superfood: waarom witte thee goed voor je is

witte-thee-superfood.jpg

Drink de thee tegen rimpels, voor een goed hart en gewichtsverlies te stimuleren!

Elke week, op maandag, wijdt Vrouwonline een artikel aan superfoodrecepten. Deze week kom je meer te weten over de superfood witte thee: wat het zo super maakt en heerlijke recepten die je kunt maken.

Je wist vast al dat zwarte, groene en muntthee hartstikke gezond voor je zijn, maar heb je ook weleens van de gezondheidsvoordelen van witte thee gehoord? De vrij onbekende theesoort wordt gemaakt van de jongste knoppen van de theeplant Camellia sinensis, waardoor het zeer rijk is aan antioxidanten.

Wij hebben alle voordelen op een rijtje gezet. Drink ongeveer drie kopjes per dag om deze voordelen te ervaren:

Krachtpatser vol antioxidanten 
Witte thee bevat meer antioxidanten dan de groene of zwarte variant, omdat de knoppen minimaal worden bewerkt nadat ze worden geoogst. Antioxidanten zijn essentieel voor een goede gezondheid. Ze voorkomen tegen ontstekingen, beschermen tegen hart- en vaatziektes, verkleinen de kans op chronische ziektes (zoals kanker en diabetes) en verbeteren het immuunsysteem. Dagelijks twee kopjes witte thee verlaagt de kans op een hartaanval met vijftig procent, zo blijkt uit onderzoeken.

Beschermt tegen bacteriën 
De lichte theesoort heeft indrukwekkende eigenschappen die bacteriën en virussen bestrijden. Daarnaast helpt het tegen tandbederf en een slechte adem.

Helpt bij afvallen
De hoge dosis antioxidanten geven een boost aan je stofwisseling en verminderen het hongergevoel, waardoor afslanken makkelijk wordt. Verder wijst onderzoek uit dat het drinken van witte thee het aanmaken van nieuwe vetcellen kan voorkomen en het afbreken van bestaande vetcellen stimuleert.

Tegen rimpels
De tijd, te veel blootstelling aan de zon of een slechte voeding kunnen de huid beschadigen en het ouder doen lijken. Witte thee verjongt en herstelt de huid door het elastischer te maken.

Goed voor de botten
Maak je botten dikker en sterker door regelmatig witte thee te drinken. Dit is vooral een goede tip voor mensen met osteoporose (broze botten).

Weinig cafeïne
Cafeïne kan je een nodige boost geven, maar een teveel is nooit goed. Het kan leiden tot slapeloosheid, geïrriteerdheid, zenuwen en hoofdpijn. Gelukkig zit er in witte thee minder dan in groene of zwarte thee.

Het perfecte kopje witte thee zet je door het water niet te koken, maar tot 80 graden Celsius op te warmen. Op deze manier gaan er geen antioxidanten verloren en vermijd je een bittere smaak. Laat de thee 3 tot 5 minuten trekken.

Bron: Theteatalk.com

Ook interessant