Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Eten

Superfood: spirulina (voor meer energie)

spirulina-smoothie-3.jpg

Spirulina ziet er minder smakelijk uit dan zijn superfoodcollega’s, maar dat maakt het er niet minder gezond op!


Elke week, op maandag, wijdt Vrouwonline een artikel aan superfoodrecepten. Deze week kom je meer te weten over de superfood spirulina: wat het zo super maakt en heerlijke recepten die je kunt maken.

Spirulina ziet er minder smakelijk uit dan zijn superfoodcollega’s, maar dat maakt het er niet minder gezond op! De groene krachtpatser is verkrijgbaar als een pil en in poedervorm.

Waarom super?

Spirulina is van nature een zoutwateralg afkomstig uit Azië, maar wordt tegenwoordig gekweekt. Het zit vol essentiële vetzuren, eiwitten, vitamines en mineralen. Zo bevat het 58 keer (!) meer ijzer dan spinazie en 3 keer zoveel eiwit dan rundvlees.

Mensen die de superfood in hun voedingspatroon opnemen, hebben meer energie en mooier(e) huid, haar en nagels. Daarnaast is helpt het bij het ontgiften van het lichaam, als anti-verouderingsmiddel en stimuleert de stofwisseling.

Indien je een te hoge dosering neemt kan je hoofdpijn als bijwerking ervaren.

Koop spirulina

Royal Green Spirulina € 16,79 / Marinoe Bio Pasta Spirulina € 4,19It’s Amazing Raw & Organic Spirulina Powder € 16,99 / Jacob Hooy Raw Food Spirulina € 11,99 / Chi Spirulina € 20,99

5 smoothies met spirulina

Wie liever geen pillen wil slikken en spirulina gemengd met water een sterke smaak vindt hebben, kan het in poedervorm aan smoothies toevoegen. Super gezond!

Ananas spirulina smoothie
Ingrediënten: 2 kopjes kokosmelk, 1 bevroren banaan, 1 kopje ananas, 1 kopje boerenkool, 3 eetlepels hennepzaad, 1 eetlepel spirulina, 4-5 verse muntblaadjes.

 

Bosbes, banaan smoothie met spirulina
Ingrediënten: 1,5 bevroren banaan, halve doos bevroren bosbessen, 1 eetlepel kokospoeder, 1 eetlepel chiazaad, 1 eetlepel spirulina, 1 eetlepel macapoeder, ongeveer half kopje water, eventueel Stevia.

 

Aardbei spirulina smoothie
Ingrediënten: 2 eetlepels room, eenvierde kopje magere yoghurt, 8 druppels Stevia vanille, 2 pakjes Truvia, half kopje groene thee, tweederde ongezoete amandelmelk, twee eetlepels spirulina, 2-4 kopjes aardbeien, 8 ijsblokjes

 

 

Loch Ness Monster groene smoothie
Ingrediënten: 2 kopjes water, kwart kopje rozijnen, kwart kopje gedroogde kokos, kwart kopje zonnebloempitten, 1 mango, 2 bananen, sap van 1 citroen, 1 eetlepel spirulina

 

Spirulina munt smoothie
Ingrediënten: 1 kopje ongezoete kokosmelk, 1 banaan, 1 schepje proteinenpoeder, 1 eetlepel spirulina, 10 druppels pepermuntolie, Stevia, handjevol ijsblokjes.

Bron: Gezondheidsnet/Pinterest/ahealtylife

Ook interessant