Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Eten

Zomersnacks onder de 100 calorieën

waterijsjes.png

Hoor je bij het woord ‘afvallen’ je maag al knorren? Juist wanneer je werkt aan een gezond gewicht, is het belangrijk om regelmatig te eten. Met drie hoofdmaaltijden en drie tussendoortjes op een dag, houd je de stofwisseling goed op gang. Zo heb je niet alleen minder trek, maar val je ook nog eens sneller af! Wij zetten lekkere snacks onder de 100 calorieën voor je op een rij:

Fruit

Misschien voorspelbaar, maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Fruit is één van de gezondste en lekkerste tussendoortjes. Hoewel fruit natuurlijke vruchtensuikers bevat, telt bijna elk stuk fruit minder dan 100 calorieën. Een overzichtje:

– Appel: 45 calorieën
– Pruim: 35 calorieën
– Perzik: 49 calorieën
– Kiwi: 34 calorieën

Ook citrusvruchten bevatten weinig calorieën. Druiven, mango en banaan bevatten meer calorieën dan de meeste vruchten, maar zijn nog steeds erg goed voor je, zolang je blijft afwisselen.

Waterijs

Lonken die hoorntjes met romige bolletjes ijs? Toch kun je beter voor waterijs kiezen. Roomijs bevat namelijk veel vet en calorieën. De meest slanke ijsjes:

– Raket: 40 calorieën
– Festini peer: 50 calorieën
– Split: 65 calorieën

Maak zelf ijsjes

Hartige trek

Heb je ineens grote behoefte aan een beetje pit? Een augurk of een gekookt eitje met een beetje zout en peper zullen die hartige trek snel stillen. Of snij stukjes groene appel en serveer met een pindakaasdip. Rijstwafels belegd met frisse plakjes komkommer zijn ook een slimme snack voor de trek rond 3 uur.

Bekijk onze gallery voor meer gezonde snacks!

Helemaal weinig calorieën en super veelzijdig? De watermeloen! Bekijk hier een handige snij-truc!

Snack smakelijk!

Ook interessant