Eten

Sinaasappels: waarom zijn ze gezond?

sinaasappels-margriet1-jpg.jpg

De dag beginnen met een glaasje versgeperste sinaasappelsap is ontzettend fijn. Het bevat veel vitaminen en smaakt ook nog eens heerlijk. Wist je dat het eten van de vrucht trouwens nog gezonder is dan het sap?

Citrusvruchten
Een sinaasappel valt onder de categorie citrusvruchten. Samen met onder andere de citroen, limoen, mandarijn en grapefruit. Citrusvruchten bevatten veel sap waardoor ze erg geschikt zijn om te persen. Een sinaasappel bevat de meeste vitamine C van alle citrusvruchten.

Vers
Verse Jus d’orange is vooral gezond wanneer het net geperst is. Laat je het een tijdje staan, dan gaan al veel vitaminen verloren. Het eten van de sinaasappel is overigens nog beter dan alleen het drinken van het sap.

Calcium
Sinaasappels bevatten een ruime hoeveelheid calcium. Calcium zorgt voor sterke botten en is erg belangrijk voor je lichaam. Zeef jij het vruchtvlees altijd uit de verse sinaasappelsap? Dit kun je beter niet doen. In het vruchtvlees zitten veel vezels die goed zijn voor je spijsvertering.

Hesperidine & foliumzuur Hesperidine is een plantaardige stof die in de sinaasappel zit. Deze anti-oxidant draagt bij aan het goed functioneren van je bloedvatenstelsel, en verkleint hiermee de kans op hart- en vaatziekten. Daarnaast bevat de oranje vrucht foliumzuur. Foliumzuur is belangrijk voor het aanmaken van nieuwe cellen en helpt bij genezingsprocessen.

Ook interessant