Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Eten

Ontbijt met pindakaas!

ontbijt-met-pindakaas.jpg

Pindakaas bevat veel goede voedingsstoffen en is daarom erg geschikt om te eten bij je ontbijt.

Een lekker smeuïg broodje pindakaas. Als kind zat het waarschijnlijk regelmatig in je broodtrommeltje of lag het op je bord. Pindakaas is niet alleen lekker en goed voor kinderen, maar ook voor volwassenen! Je kunt het op veel verschillende manieren gebruiken

De klassieker
De klassieker is toch wel het broodje pindakaas. Lekker makkelijk, het vult goed en smaakt ontzettend lekker. Drink er een glaasje magere melk bij en je hebt een gezond ontbijtje achter de kiezen. Pindakaas smaakt ook erg lekker op geroosterd brood.

Smoothies
Smoothies? Die maak je toch met fruit en yoghurt? De smeuïge pindakaas maakt je favoriete smoothie net iets romiger. Meng banaan, melk of yoghurt en aardbeien door elkaar en voeg een schepje pindakaas toe! Op deze manier voeg je veel eiwitten en belangrijke vitaminen en mineralen toe aan je ontbijt.

Dip
Pindakaas is vrij dik, waardoor je er een goede dip van kunt maken. Alleen de pindakaas is al lekker als dip, maar je kunt het ook mengen met magere yoghurt. Stukjes appel, banaan, perzik en peer smaken heerlijk in de dip!

Havermout
Havermout is erg gezond om ’s ochtends te eten. Veel mensen voegen een schepje bruine suiker toe om er iets meer smaak aan te geven. Je kunt er beter een schepje pindakaas door roeren. Pindakaas bevat veel eiwitten en is een stuk gezonder dan suiker.

Groente en fruit
Pindakaas kan goed gegeten worden met groente en fruit. Het smaakt lekker met bijvoorbeeld komkommer, bleekselderij, banaan of appel. Heb jij kinderen en eten ze niet veel groente en fruit? Misschien werkt het als je er een klein beetje pindakaas op smeert.

Is pindakaas wel gezond?
De een zegt dat pindakaas gezond is, de ander dat je er dik van wordt. Pindakaas bevat inderdaad veel calorieën en veel vetten. Onderzoek toont wel aan dat je na het eten van een boterham met pindakaas langer vol zit en beter van tussendoortjes kunt afblijven.

Pindakaas bevat ook erg veel belangrijke vitaminen en mineralen, en maar weinig cholesterol. De vetten die er in zitten, zijn de zogenaamde ‘gezonde vetten’. Regelmatig een broodje pindakaas is dus echt gezond! Je moet het alleen niet overdrijven.

Houd jij van pindakaas?

Ook interessant