Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Eten

Noten en afvallen

noten-en-afvallen.jpg

Elke dag een handje noten maakt je slank!

We wisten al langer dat sommige noten goed zijn voor de gezondheid. Ze bevatten goede vetten en kunnen hartziekten en diabetes voorkomen. Een nieuw onderzoek toont aan dat het eten van noten ook het risico op obesitas vermindert.

Gezonde noten
Amandelen, cashewnoten, hazelnoten, pistachenoten en walnoten vallen onder de ‘gezonde’ groep noten. Deze noten zijn goed voor de gezondheid en bevorderen de conditie van het hart. Dat blijkt uit een onderzoek door wetenschappers van de Universiteit van Louisiana onder 13.000 deelnemers.

Slanke taille
Wie een klein handje noten per dag eet, weegt gemiddeld twee kilo minder en heeft een slankere taille. Notenliefhebbers hebben dus vooral minder buikvet. Wie wil er nou niet van dat vervellende vetrolletje af? Noten bevatten veel vezels en eiwitten die zorgen voor een vol gevoel. Hierdoor laat je andere dingen sneller staan.

Veel calorieën
Toch bevatten noten wel veel calorieën. Mensen die aan de lijn doen schrappen noten daarom vaak van het menu. Het is inderdaad niet verstandig om je gelijk vol te proppen met noten, maar een klein handje per dag is wel goed!

Hoeveel calorieën bevat jouw favoriete noot per 100 gram (ongezouten)?

Amandelen: 611 kcal
Cashewnoten: 584 kcal
Hazelnoten: 655 kcal
Walnoten: 691 kcal
Kastanjes: 170 kcal
Pinda’s: 593 kcal
Pistachenoten: 624 kcal

Ook interessant