Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Eten

Verse kruiden een stuk gezonder dan zout

koken-met-verse-kruiden.jpg

Aardappeltjes met rozemarijn, zalm met dille en pastasaus met verse basilicum. Door het zoutvaatje wat vaker te laten staan en te kiezen voor verse kruiden doe je jouw lijf een groot plezier. Want kruiden zijn gezonder dan zout en minstens zo lekker!

Sfeer op je bord

Kruiden en specerijen geven net als zout een sterke smaak aan gerechten. Door minstens de helft van de hoeveelheid zout in je gerechten te vervangen door kruiden eet je al een stuk gezonder. Op deze manier geef je bovendien een bijzondere sfeer aan je eten. Heb je zin in Italiaans? Gebruik dan wat blaadjes basilicum of oregano. Liever een oosters tintje? Gebruik dan gember, kerrie of koriander.

Geneeskrachtige werking

Veel kruiden en specerijen zijn gezond. Niet voor niets worden ze al eeuwenlang gebruikt vanwege hun geneeskrachtige werking. Zo verlaagt knoflook het cholesterolgehalte, is tijm goed voor de luchtwegen en werkt kamille ontstekingsremmend.

Geur en smaak in eigen huis

Wil jij vaker koken met kruiden? Vrolijk dan je tuin, balkon of vensterbank op met potjes verse lekkernijen. Zo heb je altijd verschillende smaakmakers bij de hand en ben je een stuk goedkoper uit. Denk aan bieslook, rozemarijn, tijm, basilicum en koriander. Allemaal even lekker!

Lees voor meer informatie over de negatieve invloed van zout op gezondheid: Hoeveel zout mag je eten?

Ook interessant