Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Eten

Hongeropwekkende lekkernijen

hongeropwekkende-lekkernijen.jpg

Voedingsmiddelen die meer honger opwekken dan dat ze vullen.

Soms kun je je buik vol eten en nog steeds trek hebben. Met junkfood kun je zelfs het idee hebben dat je helemaal niets hebt gegeten. Het wekt namelijk alleen maar meer honger op. Welke verslavende lekkernijen kun je dus maar beter laten liggen als je geen honger wilt creëren?

Kauwgom
Kauwgom stimuleert de maagsappen, waardoor meer speeksel wordt aangemaakt. Volgens Faddiets.com gaat het, door de kauwgom, geproduceerde speeksel naar de maag. Je buik wordt vervolgens voor de gek gehouden, omdat hij denkt dat er eten aankomt dat verwerkt moet worden. Hierdoor krijg je dus meer honger.

Light frisdank
Laat je vooral niet misleiden door het etiket, want het tegendeel is bewezen. Light frisdranken bevatten kunstmatige zoetstoffen, die de eetlust opwekken in plaats van tegengaan. In tegenstelling tot gewone suikers leveren deze zoetstoffen geen eetlustremmers, waardoor je dus honger blijft houden.

Snoep
Het is niet zo gek dat je als je eenmaal een snoepje hebt gepakt je maar door blijft snaaien. Deze zoetigheid werkt samen met je stofwisseling, zodat je niet meer kunt stoppen met eten. Snoep vertraagt de werking van leptine in je lichaam. Leptine is een hormoon dat een eetlustremmende werking heeft. Je buik krijgt dus geen seintje als hij vol zit.

Diepvriesmaaltijden
Ook diepvries maaltijden zijn boosdoeners en dan vooral de caloriearme maaltijden. Deze bakjes bevatten simpelweg niet genoeg calorieën. Als je echt niet geen tijd hebt om een normale maaltijd te bereiden, dan kun je wel een diepvriesmaaltijden nemen in combinatie met verse groente (salade) en fruit. Zo krijg je toch de benodigde calorieën binnen.

Gebak
Van gebak krijg je eigenlijk helemaal geen vol gevoel, want deze caloriebommen zitten vol met witte suikers en bloem en die bevatten geen vezels of voedingsstoffen. Je krijgt er zelfs meer honger van dan dat je al had en dat in een vrij korte tijd. Wel kun je kiezen voor een ‘gezond gebakje’ dat bereid is met volle granen en zo min mogelijk suiker.

Bron: Planetgreen.com

Ook interessant