Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Eten

Ontbijten met koek? Deze gezonde koekjes maak je met 3 ingrediënten

gezonde-koekjes.jpg

Ontbijten met taart, koek of ijs klinkt te mooi om waar te zijn. Nu gaan we je ook echt niet vertellen dat het een goed idee is om je dag te starten met suikerrijke appeltaart of chocoladekoekjes, maar deze gezonde koekjes zijn wél een ideale start van de dag.

Leuke bijkomstigheid: je bakt ze met slechts 3 ingrediënten.

Snel baksel

Soms heb je zin om wat lekkers te bakken, maar heb je geen zin om eerst een waslijst aan ingrediënten te moeten halen voor de aan de slag kunt gaan. Op die manier kan bakken namelijk een tijdrovend en duur grapje worden. Maar niet met deze gezonde koekjes, want daar heb je maar 3 benodigdheden voor nodig. En de kans is groot dat je ze zélfs al in huis hebt.

Gezondheidsvoordelen havermout

De kans is groot dat je de ingrediënten ervoor zelfs al in huis hebt liggen. Het hoofdingrediënt is havermout, wat de koekjes niet alleen voedzaam maar ook nog eens hartstikke gezond maakt. Waarom? Nou, havermout is een goede bron van vezels en langzame koolhydraten die je lang een verzadigd gevoel bezorgen. Daarnaast houdt het je bloedsuikerspiegel laag, zitten er veel antioxidanten in en werkt het zelfs cholesterolverlagend.

Recept gezonde koekjes

Ingrediënten voor 8 koekjes

  • 100 gram havermout
  • 2 rijpe bananen
  • 40 gram rozijnen

En zo maak je ze

  • Verwarm de oven voor op 180 graden.
  • Prak de rijpe bananen en meng ze in een grote beslagkom met de havermout.
  • Voeg de rozijnen toe en roer dit goed door, tot het een goed mengsel is geworden.
  • Verdeel het beslag in 8 bolletjes en maak daar platte koekjes van.
  • Leg deze op een met bakpapier belegde bakplaat.
  • Bak ze goudbruin en gaar in 12 minuten.

Eet smakelijk!

Artikelen van Margriet.nl ontvangen in je mailbox?
Schrijf je in via margriet.nl/nieuwsbrief.  

Bron | Tasty Manners
Beeld | iStock

Ook interessant