Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Eten

Gezond ‘fastfood’

gezond-fastfood.jpg

20 minuten is alles wat je nodig hebt om een maaltijd op tafel te toveren.

We hebben het niet over een kant-en-klare lasagne die je de magnetron in stopt of over een pizza die bulkt van de kaas en calorieën. Voedzame en gezonde maaltijden kunnen namelijk ook binnen een mum van tijd bereid worden. Kijk snel naar de volgende recepten:

Griekse salade met kikkererwten
Ingrediënten
– ½ rode ui
– 2 el citroensap
– 2 el olijfolie
– Zout en peper
– 1 komkommer
– 1 bakje cherrytomaten
– 100 g feta
– 1 blik kikkererwten
– 4 el olijven
– handje peterselie

Bereiding
Neem een grote schaal en combineer de ui, citroensap en de olijfolie. Breng op smaak met zout en peper en roer het goed door. Voeg vervolgens de rest van de ingrediënten toe en schud tot alles onder de dressing zit.

Noodles met zongedroogde tomaatjes en basilicum

Ingrediënten
– 250 g rijstnoedels
– 1 potje zongedroogde tomaten + 2 el van de olie
– 3 knoflookteentjes
– 250 g diepvrieserwtjes
– 25 g Parmezaanse kaas
– handje basilicumblaadje

Bereiding

Kook de noedels volgens de verpakking en giet ze af. Verwarm de olie van de tomaatjes in een pan en voeg de knoflook en de tomaatjes toe. Bak ze gedurende 3 minuten. Bak vervolgens de erwten ongeveer 5 minuten mee. Voeg de noedels toe en roer tot ze gecoat zijn in de olie. Verscheur de basilicum en rasp de Parmezaan boven de noedels en klaar is je wokschotel.

Tortillasoep

Ingrediënten
– 1 el olijfolie
– 4 knoflookteentjes, geperst
– 2 tl chilipoeder
– 1 tl komijn
– 2 blikken tomatenblokjes
– 2 blikken zwarte bonen
– 250 ml kippenbouillon
– 1 blikje maïs
– zout en peper
– 1 el limoensap
– 1 handje tortillachips

Bereiding
Verwarm in een grote soeppot de olie en bak de knoflook, komijn en het chilipoeder tot de geuren vrijkomen. Voeg de tomaten, bonen, bouillon, maïs en 250 ml water toe. Breng het op smaak met zout en peper. Zet het vuur laag als de soep kookt en laat de tortillachips ongeveer 2 minuten meekoken. Voeg het limoensap toe en serveer direct.

Snelle Paella
Ingrediënten
– zakje zeevruchten, ontdooid
– 1 el olie
– 1 ui, gesneden
– 1 teentje knoflook, geperst
– ½ rode peper, gesneden
– 200 g gele rijst
– 250 ml witte wijn
– 500 ml water
– verse koriander

Bereiding
Verwarm de olie in een pan en voeg de knoflook, peper en rijst toe. Bak 1 minuut. Voeg het water en de wijn toe en kook dit 7 minuten in een afgedekte pan. Verwarm dan de zeevruchten nog 3 minuten of tot het vocht is verdwenen. Serveer met verse koriander.

Bron: Goodtoknow, MarthaStewart, BBC

Ook interessant