Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Eten

Esthers recensies

Een opmerking van “CBL” heeft me aan het denken gezet.

Op de vraag die ik jullie zelf heb gesteld, ‘wat missen jullie in mijn blog’ antwoordde zij: “iets over de boeken die jij aan het lezen bent”. Dat vond ik eigenlijk wel een goeie. En een leuk onderwerp ook.

Dus vandaag heb ik in de aanbieding:

Esthers recensies.

Momenteel lees ik ‘de nieuwe’ van Dan Brown. “The lost symbol” (Erg vreemd dat ik alleen de Engelse titel weet, want ik lees hem gewoon in het Nederlands.) “Het boek is slecht voor je nachtrust” aldus een quote van een recensent. En daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben nu halverwege en elk halfuur dat ik ‘over’ heb, breng ik lezend door. Langdon is vertrouwd als een oude vriend en de schrijfstijl is, zoals we gewend zijn van Brown, ‘filmisch’. Het boek leest 3-D, zullen we maar zeggen. Ik weet niet of dat een compliment is, maar zo is het wel zo bedoeld.

Voor Dan Brown las ik ‘De verzamelde werken van Sherlock Holmes’. Een dikke pil die voor vijf euro bij het Kruitvat lag. De overbekende whodunnits zijn geschreven in een heerlijke droge Engelse stijl die je onmiddellijk anderhalve eeuw terug in de tijd werpt. Ik heb het boek met veel plezier gelezen al was ik de ‘verhaaltjes’ aan het einde een beetje zat. Ik ga zeker ook de film zien!

De boeken die ik voor Sherlock Homes las zijn:

Het diner van Herman Koch (vond de voorkant van het boek leuker dan de inhoud), Lea van Pascal Mercier (mooi, veel mooier dan Nachttrein naar Lissabon), Tweede viool van Suus Ruis (aanrader!), Verdwenen meisjes van Andrew Pyper (met moeite uitgelezen, zeer vermoeiende schrijfstijl), Een lichte koude huivering van Karin Slaugher (tja, echt Slaughter he?), Daglicht van Marion Pauw (één van de mooiste boeken van de afgelopen tijd), Predikant van Camilla Lackberg (altijd leuk, Camilla), Herfstlied van Simone v.d. Vlught (leuke inkijk in het ‘boekenwereldje’) en Het Tulpenvirus van Danielle Hermans (superboek, bijzonder ook vanwege de historische context en het feit dat er volgens mij geen debuut is dat (inmiddels) zoveel vertaald is!).

Dit zijn de titels die me te binnen schieten. De rest heeft (blijkbaar) te weinig indruk gemaakt.

Als ik Dan Brown uit heb ga ik voor Een van de acht van Sandra Koolmees. Een bijzonder boek over een bijzondere vrouw. Sandra Koolmees schreef voor Libelle en Viva over haar strijd tegen borstkanker. Haar genezing vierde ze door de marathon van New York te lopen. Een klein jaar daarna werd voor de tweede maal borstkanker geconstateerd en begin dit jaar is zij overleden. Kortom, een boek dat iedere vrouw zou moeten lezen.

Tot zover het eerste deel van Esthers recensies. Heb je zelf leuke tips, vragen of opmerkingen, je kan alles hieronder kwijt.