Eten

Dag 48: Wat zijn de verschillen tussen sappen en smoothies?

sapje2.png

Tijdens de Fit Challenge ontvang je dagelijks een voedingstip van detoxcoach Jacqueline van Lieshout. Dit is de tip voor dag 48:

“Ze duiken overal op: gezonde sapjes en groene smoothies. Gemaakt in een sapcentrifuge, slowjuicer of blender. Wanneer je een recept vindt, kijk dan goed of het om een sap of een smoothie gaat, want er zijn wel wat verschillen! Sap wordt geperst uit groentes, fruit en kruiden. Alleen de vloeistof blijft over, zonder de vezels. Het voordeel hiervan is dat de voedingsstoffen direct en optimaal in je lichaam kunnen worden opgenomen en je je darmen rust geeft. Je kunt door sap te persen heel wat groentes en fruit in één glas verwerken. Een smoothie wordt gemaakt in een blender, deze maalt de ingrediënten heel fijn zodat er een soort ‘pap’ ontstaat. Ideaal om bijvoorbeeld avocado of banaan te gebruiken. Het voordeel hiervan is dat de vezels er niet worden uitgefilterd, en vezels zijn een stimulans voor je darmen. Een nadeel is dat gezonde ingrediënten zoals spinazie, bleekselderij of gember niet echt smakelijk zijn in een smoothie. (Die kunnen wel prima in een sap).”

In zestig dagen fit en slank(er)
Schrijf je in voor de gratis Margriet Fit-nieuwsbrief en ontvang elke dag gezonde recepten, oefeningen en tips van een voedingscoach. Samen met Margriet werk je in zestig dagen aan een gezondere leefstijl.

[sm-iframe height=”300″ src=”http://messagent.sanomadigital.nl/optiext/optiextension.dll?ID=yW7y_BMtB58zUaAptcLWth24A8lC9m6S7wHfswoXf62qRmiOP%2BiLKCNXW6wgXbEz22Vi0SmPVO9OkjTjcW”]

Spreekuur en ervaringen delen
Margriet organiseert wekelijks een spreekuur via Facebook met detox-coach Jacqueline van Lieshout bij wie je terechtkunt met vragen over gezond eten. Wil je ervaringen delen met andere deelnemers? Word dan lid van de Margriet Fit Challenge Facebookgroep!

Ook interessant