Eten

Dag 13: combineer suiker met vetten

suikers-vetten.png

Tijdens de Fit Challenge ontvang je dagelijks een voedingstip van detox-coach Jacqueline van Lieshout. Dit is de tip voor dag 13.

Jacqueline: “Gisteren heb je kunnen lezen over vetten. Vandaag heb ik een tip waarbij vetten kunnen helpen bij een goede opname van suikers. Neem bijvoorbeeld een rijstwafel. Een van mijn favoriete voedingsmiddelen, zeker bij een lekker ontbijtje of brunch. Een rijstwafel is een prima voedingsmiddel, maar je suikerspiegel stijgt er snel van. Met een eenvoudige combinatie zorgen de vetten uit het beleg van de rijstwafel er echter voor dat de suikerspiegel een tijd lang níet snel stijgt, en dat is dus dubbele winst! Ik maak er altijd taartjes van: eerst wat chèvre, plakjes avocado erbovenop, zelfgemaakte pesto en, wanneer ik het in huis heb, gerookte zalm. Is dat een taartje, of niet? Heerlijk. Mijn driejarige dochter pikt ze weleens van mijn bord!”

Andere combinaties die goed werken:

–       Gedroogd fruit (rozijnen bijvoorbeeld) met noten (vet)
–       Honing met geitenkaas
–       Rijstwafels met gemengde notenpasta

In 60 dagen fit en slank(er)
Schrijf je in voor de gratis Margriet Fit nieuwsbrief en ontvang elke dag gezonde recepten, oefeningen en tips van een voedingscoach. Samen met Margriet werk je aan een gezondere leefstijl in 60 dagen.

[sm-iframe height=”300″ src=”http://messagent.sanomadigital.nl/optiext/optiextension.dll?ID=yW7y_BMtB58zUaAptcLWth24A8lC9m6S7wHfswoXf62qRmiOP%2BiLKCNXW6wgXbEz22Vi0SmPVO9OkjTjcW”]

Spreekuur en ervaringen delen
Margriet organiseert wekelijks een spreekuur via Facebook met detox-coach Jacqueline van Lieshout bij wie je terecht kunt met vragen over gezond eten. Wil je ervaringen delen met andere deelnemers? Word dan lid van de  Margriet Fit Challenge Facebookgroep!

Ook interessant