Eten

We eten minder chocolade nu we meer thuis zijn

we-eten-minder-chocolade-nu-we-meer-thuis-zijn.jpg

Sinds de coronacrisis wordt er minder chocolade en snoep verkocht, tenminste van het merk Hershey’s. Je zou zeggen dat chocolade juist in tijden van stress niet aan te slepen zijn, maar dat valt dus vies tegen. Chocolade blijft liggen.

Het bedrijf, dat in 1984 het licht zag en in ruim 75 landen te koop is, schrapte onlangs haar omzetverwachtingen, vanwege de crisis. Het gedrag van kopers is niet goed te peilen, volgens bestuursvoorzitter Michele Buck.

Chocolade blijft liggen

Hoewel de voedselproducenten, vanwege de coronacrisis extra leveren om aan de behoefte van hamsteraars tegemoet te komen, laten Amerikanen dus specifiek de chocolade en andere snoep van Hershey vaker liggen. Vermoedelijk omdat ze de chocolade te duur vinden, of omdat ze liever andere producten inslaan.

Goedkopere producten wel in trek

‘We zien een verschuiving naar de lager geprijsde artikelen’, aldus Michele Buck. ‘Hun prioriteiten in de winkel zijn veranderd.’

Nederlanders eten gemiddeld zo’n 4,5 kg chocolade per persoon per jaar. Volgens cijfers van producent Nestlé zouden Nederlanders gemiddeld 47 chocoladepaaseitjes per persoon eten voor en tijdens Pasen. Het is niet duidelijk of dat dit jaar ook het geval was.

Artikelen van Margriet.nl ontvangen in je mailbox?
Schrijf je in op margriet.nl/nieuwsbrief.

Bron | Telegraaf
Beeld | iStock

Ook interessant