Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Eten

Afvaltips

afvaltips.jpg

De feestdagen komen eraan en we willen er best wat kilootjes af. Maar hoe?

Je moet er wel wat moeite voor doen, afvallen gaat tenslotte niet vanzelf. Maar je eet al gezond, wat zou je nog meer kunnen doen? Je kunt je metabolisme manipuleren, om zoveel mogelijk calorieën te verbranden.

Ontbijt
Een goed ontbijt brengt de stofwisseling op gang en verhoogt deze met 10%. Er is dus geen excuus meer om niet te ontbijten.

Snack
Dat had je niet verwacht he? Dat je mag snacken. Maar toch gaat het prima samen.: Tussen maaltijden een snack eten van 150 tot 200 calorieën houdt de stofwisseling op gang, vermindert het hongergevoel en voorkomt vreetbuien. En dan geen zakken chips, maar neem bijvoorbeeld volkerencrackers, noten of groentesnacks.

Groene thee
Groene thee bevat een stofje dat vetverbranding stimuleert. Drink dagelijks drie tot vier glazen en houd zo je energie en vetverbranding op peil.

Pittige pepers
Hete pepers stimuleren je stofwisseling. Ze bevatten namelijk een chemisch stofje dat de lichaamstemperatuur tijdelijk omhoog brengt en de vetverbranding stimuleert.

Appels
Appels geven een vol gevoel en bevatten veel vezels. Bovendien kost het het lichaam veel energie om appels te verbranden, waardoor je er ook nog calorieën door verbrandt.

Kalkoen
Minder vlees eten (en gezonde vervangende producten eten) is natuurlijk het allerbeste, maar kun je écht geen afstand van je stukje vlees doen? Vervang het dan wat vaker door kalkoen. Het stimuleert de vetverbranding en helpt ook nog bij de opbouw van spieren.

Grapefruit
Grapefruits verlagen de suikerspiegel en zorgt ervoor dat het lichaam minder vet opneemt.

Meer bewegen
Het is een dooddoener, maar het zou niet zo vaak worden gezegd als het niet zou werken. Neem vaker de trap, til je benen tijdens het lopen extra hoog op, zwaai met je armen en doe oefeningen aan het aanrecht. De hele dag in beweging blijven zorgt voor een goede vetverbranding. Door wekelijks ook nog tenminste drie keer een flinke wandeling van een (half) uur te maken, zit je helemaal goed.

Bron: hetkanwel.nl

Ook interessant