Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Eten

Afvallen met lijnzaad

lijnzaad.jpg

Ben je bezig met afvallen, maar vind je het moeilijk vol te houden? Probeer dan eens lijnzaad. Dit zaadje komt van de vlasplant en zorgt ervoor dat je lang een verzadigd gevoel hebt. Het zit boordevol eiwit, calcium, ijzer, fosfor en vitamine E. Ook zit er omega-3 in; het vetzuur dat helpt om vetten snel te verbranden.

Goed voor de darmen

Lijnzaad is niet alleen goed om af te vallen, het zorgt ook voor een goede werking van de darmen. Bovendien is omega-3 goed voor hart en bloedvaten. Ook verbetert je weerstand ervan en worden huid, spieren en botten sterker.

Lijnzaad als ingrediënt

Je kunt lijnzaad op verschillende manieren verwerken in gerechten. Zo kun je er crackers van maken. Of je kunt lijnzaad toevoegen aan havermoutkoekjes om ze een stuk gezonder te maken. Een verantwoord tussendoortje dus. Strooi de kleine krachtpatsers ook eens over je muesli!

Niet onbeperkt eten

Hoe gezond ook, onbeperkt lijnzaad eten is ook weer niet de bedoeling. Houd je aan een maximum van zo’n 15 tot 45 gram per dag. Gebruik je gebroken lijnzaad, dan kan het lichaam de stoffen nóg sneller opnemen. Dit kun je bijvoorbeeld toevoegen aan een sapje.

Eet jij ook af en toe lijnzaad? 

 

Ook interessant