Dolly dots Beeld Margriet
Beeld Margriet

Dolly Dots gasthoofdredacteuren van Margriet

Er komt een bijzondere editie van Margriet aan, want niemand minder dan de Dolly Dots zijn de gasthoofdredacteuren van Margriet nummer 23. Angela Groothuizen, Angéla Kramers, Anita Heilker, Esther Oosterbeek en Patty Zomer geven hierin een uniek inkijkje in hun leven. De feestelijke lancering van het nummer vindt plaats op woensdag 18 mei.

“Een eigen Sisters Margriet, we vinden het een eer”, schrijven de Dolly Dots in hun voorwoord. “Of je nu fan was of niet, we gaan je proberen te inspireren. We zijn nu zestigers, de kinderen zijn groot, de carrières lopen lekker, we zitten lekker in ons ruimere vel en… heel belangrijk: we trekken ons niet meer zoveel aan van wat anderen vinden. Als je durft te zijn wie je bent, met al je kwetsbaarheden en kwaliteiten, ligt er een heerlijke tijd voor je. We spreken uit ervaring.”

Over sisterhood en liefde

In het nummer vertellen de Dolly Dots openhartig over de liefde, sisterhood, geluk, verdriet, vallen én weer opstaan. Ook schrijven zij een open brief aan voormalig bandlid Ria Brieffies, die in 2009 overleed. Ze geven een kijkje in hun privé-fotoalbums, zetten hun helden in het zonnetje én delen hun favoriete adresjes in Nederland. Als klap op de vuurpijl geven de zangeressen maar liefst 188 van hun favoriete items én vrijkaarten voor hun Symphonica in Rosso-concert in de Ziggo Dome weg.

Meisjes van 60

“Het was een groot feest om samen met de Dolly Dots dit unieke bewaarexemplaar van Margriet te maken”, aldus Margriet-hoofdredacteur Helene van Santen. “Ze noemen zich ‘meisjes van 60’ en dat zijn ze ook: energiek, warm, stijlvol en gezellig. Daarmee zijn ze een perfecte match met Margriet. Ik ben enorm trots op onze samenwerking en het geweldige eindresultaat.”

Margriet 23, het gasthoofdredacteurnummer van de Dolly Dots, ligt op 19 mei in de winkels en is online te bestellen via lossebladen.nl/margriet.

Dolly Dots  Beeld Margriet
Beeld Margriet

Over Margriet

Margriet is hét magazinemerk voor maatschappelijk betrokken vrouwen, die op een leuke manier gezond en fit ouder willen worden. In haar 84-jarige bestaan is Margriet uitgegroeid tot een iconisch merk dat niet meer is weg te denken uit onze samenleving. Margriet heeft een merkbereik van 2,4 miljoen (NPMM 2021-III). Met persoonlijke verhalen, herkenbare columns, beste lifestyletips en informatieve dossiers weet Margriet haar lezeressen te inspireren, informeren en vermaken. In tekst, beeld, video én audio. Naast het populaire weekblad omvat het merk de Margriet-Extra (9 specials per jaar), Margriet.nl, de socialmedia-kanalen, nieuwsbrieven, puzzelboekjes, podcast, voice action én natuurlijk de jaarlijkse Margriet Winterfair.

Sanne van De WeteringMargriet
Meer over

Op alle verhalen van Margriet rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@margriet.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden