De beste yogahouding volgens je sterrenbeeld. Beeld Getty Images
Beeld Getty Images

Deze yogahouding past het beste bij je sterrenbeeld

Je dag rustig beginnen met een yogasessie of ‘s avonds even je hoofd leegmaken met een paar oefeningen: yoga is er voor iedereen. Het kan zelfs helpen tegen vervelende kwaaltjes, zoals nekpijn of rugpijn. Maar met al al die verschillende yogahoudingen kan het nog weleens lastig zijn om de juiste oefening te kiezen. Gelukkig kunnen de sterren je een handje helpen, want wist je dat bij elk sterrenbeeld de perfecte yogahouding past?

Van Hast Padasana tot Kumbhakasana: dit is de beste yogahouding volgens je sterrenbeeld.

Ram (21 maart – 20 april)

Ram is moedig, ambitieus en eerlijk. Dat maakt dit sterrenbeeld tot dé perfecte leider. Maar achter deze eigenschappen zit ook een roekeloze kant die nog weleens kan zorgen voor problemen. Pranayama technieken, waarbij je je focust op je ademhaling, zoals Nadi Shodhan pranayama kunnen helpen om je rust te geven wanneer je je ongeduldig voelt.

Stier (21 april – 21 mei)

Stieren komen vaak wat rustiger op gang en kunnen een beetje lui overkomen. Met de Tadasana (berghouding) kun je deze luiheid beter onder controle krijgen. Toch ben je zeker niet bang om hard te werken. Uttarabodhi Mudra (een handgebaar) kan je helpen om de focus te leggen op het oplossen van problemen.

Tweelingen (22 mei – 21 juni)

Veelzijdigheid, dat is wat je van nature typeert, Tweelingen. Het zorgt er wel voor dat je soms overweldigd kan worden door angst. Vooral wanneer het een spannende tijd voor je is. De heldhouding kan je helpen om je angst de baas te zijn. Het handgebaar Kalsevara Mudra is nuttig om het gevoel van nervositeit en angst te beheersen.

Kreeft (22 juni – 23 juli)

Kreeft is loyaal, intuïtief en zorgzaam. Daarnaast kun je ook extreem gevoelig, humeurig en wraakzuchtig zijn. Hast Padasana (voet-handhouding) en Janu Sirsasana Yoga kunnen je helpen om stemmingswisselingen onder controle te houden. Het handgebaar Chinmaya Mudra zal je helpen om je minder gestrest te voelen en niet wraakzuchtig te zijn naar anderen.

Leeuw (24 juli – 23 augustus)

Als Leeuw ben je een loyale en natuurlijke leider vol wijsheid. Maar aan de andere kant kun je door deze eigenschappen ook koppig en arrogant zijn. Sadhana en Pranayam kunnen je helpen om deze slechtere eigenschappen onder controle te houden. Het handgebaar Apan Vayu Mudra helpt je om minder koppig te zijn.

Maagd (24 augustus – 23 september)

Maagd is een verantwoordelijk en betrouwbaar sterrenbeeld. Maar je kan ook koppig zijn en gemakkelijk gefrustreerd raken. De Vishouding, Driehoekshouding en Voorwaartse buiging helpen je om deze eigenschappen de baas te blijven.

Weegschaal (24 september – 23 oktober)

Als Weegschaal ben je enorm eerlijk, idealistisch en extravert. Je vindt het alleen wel lastig om knopen door te hakken en kan soms last hebben van zelfmedelijden. Meditatie en Sadhana kunnen je helpen om dit te beheersen.

Schorpioen (24 oktober – 22 november)

Schorpioenen zijn erg dapper en loyaal. Toch kunnen ze hierdoor ook koppig en jaloers zijn. Herken je je in deze eigenschappen, Schorpioen? Dan is Sadhana yoga iets voor jou. Het helpt je om controle te krijgen over je jaloezie. Kumbhakasana (de plankhouding) helpt tegen je koppigheid.

Boogschutter (23 november – 22 december)

Geef toe: als Boogschutter kun je wel een beetje opschepperig en onvoorzichtig zijn. Gelukkig kan de Adho Mukha Svanasana (neerwaartse hondhouding) je helpen om deze slechte eigenschappen onder controle te houden.

Steenbok (22 december – 20 januari)

Vastberadenheid en hard werken, dat is wat jou typeert, Steenbok. Maar hierdoor ben je ook erg materialistisch, koppig en overdreven serieus. De Salamba Sarvangasana (de schouderstand) en Uttanasana (Staande Tang) kunnen je hierbij helpen.

Waterman (21 januari – 18 februari)

Als Waterman ben je erg onvoorspelbaar en impulsief. Maar daarachter gaan ook goede eigenschappen als vriendelijkheid, ruimdenkendheid en menselijkheid schuil. Uttanasana (Staande Tang) kan je helpen om minder onvoorspelbaar en impulsief te zijn. Het handgebaar Chinmaya Mudra zorgt ervoor dat je kalm blijft.

Vissen (19 februari – 20 maart)

Voor Vissen is duidelijkheid enorm belangrijk. Anjaneyasana (Lage Lunge) kan zorgen voor meer helderheid in je hoofd. Het maakt je rustig en vermindert verwarring. Het handgebaar Uttarabodhi mudra, helpt je om minder geheimzinnig te zijn tegenover anderen.

Bron | pinkvilla.com

Lisa MancheGetty Images
Meer over

Op alle verhalen van Margriet rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@margriet.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden