4 dingen die je het beste kunt eten bij warm weer

Deel dit artikel:

Bij warm weer verlies je behoorlijk wat vocht. Gelukkig hoef je geen liters en liters water weg te klokken om je vochtbalans op peil te houden; ook uit voeding kun je een hoop vocht halen.

Met deze vier tips kom jij de zomer door!

1. Fruitsnacks

Bessen, druiven, (water)meloenen en aardbeien bevatten meer dan 90% vocht. Dit staat bijna gelijk aan een glas water. Dus maak eens een fruitsalade als gezonde, vochtrijke snack.

2. Soep

Wellicht wist je het nog niet, maar soep bevat veel sodium. Na zware inspanning, waarbij je lichaam veel vocht verliest, is sodium één van de belangrijkste mineralen die je lijf nodig heeft. Je hoeft geen grote kop erwtensoep te eten in de hitte, je kunt ook kiezen voor gazpacho of avocadosoep.

3. Salade met vochtrijke groenten

Veel groenten bevatten een hoog vochtgehalte, zoals komkommer, spinazie, sla, selderij, broccoli en wortel. Je kunt deze mengen in een salade, maar je kunt de groenten ook op tafel zetten met dipjes (bijvoorbeeld hummus) als verantwoorde snack voor tussendoor.

4. Havermout

Met warm weer denk je misschien niet meteen aan een kom havermout, maar het is het overwegen waard. Bij het kookproces neemt haver water op en geeft dit later weer af aan je lichaam tijdens het verteerproces.

Bron | HLN
Beeld | iStock

Ook leuk om te lezen

Bekijk ook

Beauty-expert Carmen Zomers laat zien hoe je zelf een optische ooglift kunt toepassen met alleen oogschaduw en mascara.

Artikelen van Margriet ontvangen in je mailbox? Schrijf je in op margriet.nl/nieuwsbrief.