Déze oefening helpt bij menstruatiepijn…

deze-oefeningen-helpen-bij.jpg

Het is weer de tijd van de maand. Je kunt bijna niet meer rechtop zitten omdat je zo’n heftige menstruatiepijn hebt. Gelukkig worden met déze oefening de buikkrampen veel minder pijnlijk!

Waar kunnen wij ons inschrijven?

In beweging

Om van je buikkrampen af te komen is de oplossing: lichaamsbeweging. Juist… daar zitten we niet per se op te wachten wanneer het weer tijd is voor onze period. Maar, in dit geval is het zeker het proberen waard!

Yoga

Als we het hebben over lichaamsbeweging bedoelen we in dit geval yoga. Volgens Yogi en fotograaf Stephanie Birch is dit dé gouden tip als je kampt met heftige buikkrampen tijdens je menstruatie. Volgens Birch is de yogapositie ‘De Boog’ het meest effectief.

De Boog

Als je de volgende stappen volgt zijn je buikkrampen verleden tijd!

Stap 1: Om te beginnen ga je plat op je buik liggen en duw je de bovenkant van je voeten tegen de grond. Vervolgens strek je je armen achter je en vouw je je handen in elkaar. Tegelijkertijd kom je met je borst en hoofd omhoog.

Stap 2: Laat nu je handen los en buig je knieën totdat je je enkels stevig vast kunt pakken. Adem in en beweeg tegelijkertijd je borst naar voren en omhoog door je voeten naar boven te duwen. Op de foto kun je de juiste positie zien.

De boog yoga positie

 

 

 

 

 

 

 

 

Stap 3: Houd deze positie vast en zorg dat je knieën op heupbreedte zijn. Om je evenwicht te bewaren helpt het om op een bepaald punt voor je te focussen.

Stap 4: Beweeg vervolgens in je eigen tempo op je buik heen en weer, van voor naar achter. Dit is van de bovenkant van je ribbenkast tot aan je bekken.

Stap 5: Herhaal deze oefening met 5 of 10 ademhalingen. Vervolgens laat je je enkels los en ga je tijdens het uitademen weer plat op je buik liggen.

En? Werkt het?

Bron: Womenshealthmag
Beeld: iStock

Ook interessant