Gezondheid

Zo krijg je een platte buik!

zo-krijg-je-een-platte-buik.png

Droom jij zo vlak voor de zomer ook van een plattere buik? En heb je een paar minuutjes per dag tijd over? Dan hebben wij drie buikspieroefeningen om eens te proberen. Heel veel succes!

oefening1Oefening 1

Ga op je knieën zitten en steun op je ellebogen. Zorg daarbij dat het bovenlichaam een lijn vormt. Strek het rechterbeen langzaam naar achteren, waarbij de voet over de grond glijdt, steun op de bal van de voet. Houd deze positie even vast en ga dan langzaam terug naar de uitgangspositie. Wissen rechter- en linkerbeen af. Herhaal deze oefening 12-20 keer per been.

Oefening 2oefening2

Ga op je rug liggen en trek de knieën op. Houd de voeten op de grond, breng de vingers losjes op het achterhoofd. Adem in, adem langzaam uit en kom met hoofd en schouders op van de grond. Houd deze positie vast en beweeg daarna de opgetrokken knieën afwisselend naar de linker- en rechterzijde. Doe dit 12-20 keer per zijde. Voer de beweging van de benen rustig en gecontroleerd uit.

oefening-3Oefening 3

Ga op je rug liggen, breng de vingers naar de achterzijde van je achterhoofd, houd losjes vast. Trek de knieën op.

Til langzaam de voeten van de grond, maak een fietsende beweging en probeer dit ongeveer 1 minuut vol te houden. Je maakt de oefening zwaarder door tijdens de fietsbeweging met het bovenlichaam iets op te komen, totdat de schouderbladen loskomen van de grond.

Ook interessant