Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

Zó lukt het jou om 2 liter water per dag te drinken

twee-liter-water-margriet.jpg

Je bent je er vast wel van bewust hoe belangrijk het is om elke dag twee liter water te drinken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want het is best veel. Met deze trucjes haal je wél elke dag die twee liter.

Hallo, stralende huid en net zo stralend humeur!

1. Begin de dag met een glas water

Terwijl je slaapt krijgt je lichaam urenlang geen vocht binnen. Daarbij verlies je ook vocht doordat je zweet in je slaap. Daarom is het belangrijk om ’s ochtends de dag te beginnen met een glas water. Ook geeft dit je gelijk een energieboost en kun je al één van de acht glazen, die je dagelijks binnen moet krijgen, afstrepen.

2. Trakteer jezelf op een drinkfles waar je blij van wordt.

Hoe groter de drinkfles, hoe beter. Koop bijvoorbeeld een drinkfles van een halve liter. Door een drinkfles te kopen, weet je precies hoeveel water je gedronken hebt en hoeveel je nog moet drinken. Bij een halve liter moet je deze dus vier keer per dag leegdrinken.

3. Drink een glas nadat je naar de wc bent geweest

Het klinkt misschien een beetje gek om gelijk weer te gaan drinken na je toiletbezoek, maar door hier een gewoonte van te maken, creëer je een vicieuze cirkel: je drinkt, moet naar het toilet, drinkt na je toiletbezoek en moet weer naar het toilet. Zo krijg je altijd genoeg water binnen.

4. Eet waterrijke voeding

Als jij het nog steeds lastig vindt om voldoende te drinken, dan kan eten de oplossing zijn. Door veel voeding te eten met een hoog percentage aan water, krijg je ook veel vocht binnen. Denk aan watermeloen, komkommer of grapefruit. Deze hydrateren je niet alleen, maar bevatten ook andere goede voedingsstoffen.

Lees ook:
Dít is waarom je meer water moet drinken als je ouder bent

5. Maak je water lekker

Ben je niet zo’n fan van gewoon water? Probeer het dan eens met bijvoorbeeld wat fruit erin. Zoals limoen, komkommer en munt. Of een zoetere variant met frambozen, bosbessen, kiwi en wat rozenwater. Het geeft je water meer smaak, maar bevat niet de suikers die andere dranken, zoals frisdrank of vruchtensap, kunnen bevatten.

6. Neem overal water mee naartoe

Vooral handig aan een waterfles is dat je hem overal mee naartoe kan nemen. Zo zorg je ervoor dat je vaker een slokje neemt en regelmatig drinken in je systeem komt.

7. Download een water-drink-app

Vergeet je vaak water te drinken? Dan is een water-drink-app jouw nieuwe beste vriend. Gebruik bijvoorbeeld de gratis apps Waterlogged en Water Daily. Deze sturen je niet alleen reminders zodat jij precies weet wanneer je moet drinken, maar zorgen er ook voor dat jij kunt bijhouden hoeveel je gedronken hebt.

Artikelen van Margriet.nl ontvangen in je mailbox?
Schrijf je in op margriet.nl/nieuwsbrief

Bron | Cosmopolitan
Beeld | Getty Images

Ook interessant