null Beeld

Voeding en de overgang

null Beeld

Tijdens de overgang verandert er een hoop in je hormoonhuishouding. Je kunt niet alleen mentaal veel last hebben van deze vervelende periode. Ook lichamelijk gebeurt er een hoop. Opvliegers, hoofdpijn en aankomen in gewicht zijn de meest bekende klachten.

Deze voedingsmiddelen kunnen je klachten verminderen:

*Peulvruchten: Soja, linzen, bruine bonen enz.

*Fruit : Citrus, blauwe bessen, kiwi, appel, banaan enz.

*Zuivelproducten: Biogarde, karnemelk, yoghurt, soja – yoghurt en melk.

*Vis: alle soorten. Zalm, makreel, tong, tonijn, roodbaars enz.

*Noten: alle soorten. En het liefst ongezouten.

*Granen: tarwe, haver, rogge, volkorenmeel en sojameel.

*Vetten en oliën: Sojaolie, walnootolie, olijfolie, zonnebloemolie, roomboter.

En deze producten kun je beter vermijden:

*Koffie

*Thee

*Pittige producten

*Suiker

*Frisdranken

*Alcohol

*Veel eiwitten

*Beperk vlees en gevogelte

Meer handige tips? Kijk op Stepaday en zet net als 32.000 anderen de eerste stap naar je ideale gewicht! Je vindt er interessante artikelen over verantwoord leven én alles over afvallen op een gezonde manier. Je leest er bijvoorbeeld hoe je ook bij een onregelmatig leven kun afvallen.

Redactie Margriet

Op alle verhalen van Margriet rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@margriet.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden