Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

Voeding en de overgang

overgang-en-voeding-jpg.jpg

Tijdens de overgang verandert er een hoop in je hormoonhuishouding. Je kunt niet alleen mentaal veel last hebben van deze vervelende periode. Ook lichamelijk gebeurt er een hoop. Opvliegers, hoofdpijn en aankomen in gewicht zijn de meest bekende klachten. 

Deze voedingsmiddelen kunnen je klachten verminderen:
*Peulvruchten: Soja, linzen, bruine bonen enz.
*Fruit : Citrus, blauwe bessen, kiwi, appel, banaan enz.
*Zuivelproducten: Biogarde, karnemelk, yoghurt, soja – yoghurt en melk.
*Vis: alle soorten. Zalm, makreel, tong, tonijn, roodbaars enz.
*Noten: alle soorten. En het liefst ongezouten.
*Granen: tarwe, haver, rogge, volkorenmeel en sojameel.
*Vetten en oliën: Sojaolie, walnootolie, olijfolie, zonnebloemolie, roomboter.

En deze producten kun je beter vermijden:
*Koffie
*Thee
*Pittige producten
*Suiker
*Frisdranken
*Alcohol
*Veel eiwitten
*Beperk vlees en gevogelte

Meer handige tips? Kijk op Stepaday en zet net als 32.000 anderen de eerste stap naar je ideale gewicht! Je vindt er interessante artikelen over verantwoord leven én alles over afvallen op een gezonde manier. Je leest er bijvoorbeeld hoe je ook bij een onregelmatig leven kun afvallen.

Ook interessant