Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

Vetrolletjes? Zo werk je ze weg!

vetrolletjes.png

Om een slanke taille te krijgen, is het trainen van de buikspieren helaas niet genoeg. Ook je voedingspatroon moet je enigszins aanpassen wil je die vervelende vetrolletjes kwijtraken. Deze 5 producten helpen je op weg om die paar centimeter te verliezen! 

Havermout

Je denkt misschien gewicht te verliezen door minder te eten, maar dat is een groot misverstand. Om de stofwisseling op gang te brengen, is voldoende én de juiste voeding erg belangrijk. Start daarom de dag altijd met een gezond ontbijt. Het reguleert de bloedsuikerspiegel en geeft je de energie om door te gaan tot lunchtijd. Om die koek bij de koffie te kunnen weerstaan, is havermout een goed ontbijt. Het geeft je metabolisme (stofwisseling) een boost en geeft je een verzadigd gevoel. Maak de havermout klaar met halfvolle melk of sojamelk en voeg gedroogd fruit en een beetje honing toe.

blauwebessen

Bosbessen

Onderzoek heeft aangetoond dat een dieet rijk aan bosbessen vet op de buik kan verminderen. Zelfs als bosbessen bevroren zijn, behouden zij het ​​grootste deel van hun voedingswaarde. Maak van de bosbessen een lekkere smoothie of meng het door een kommetje met magere yoghurt of kwark.

m1mx7u9cpx67

Amandelen

Er wordt gezegd dat onverzadigde vetten het geheim zijn om buikvet te verbranden. Amandelen vallen onder deze categorie en stillen de ‘lekkere’ trek. Daarnaast zorgen ze ook voor een lager cholesterolgehalte, bevatten ze net zoveel eiwitten als vlees en yoghurt en zijn ze ook nog eens goed voor huid en haar. Genoeg redenen om deze noten meteen in huis te halen.

zalm

Zalm

Stop per direct met frituren en het eten van vet en calorierijk eten. Om een slanke taille te krijgen is het een must om magere eiwitten op het menu te zetten. Denk hierbij aan vis, tofu en kalkoenvlees. Als je voor vis gaat, is zalm een goede optie. Deze vissoort bevat veel omega-3 vetzuren die ontstekingen in het lichaam verminderen en kan helpen je hormonen te reguleren.

sla

Sla

Groene groenten zoals spinazie, sla en boerenkool zitten niet alleen boordevol vitamines en mineralen, ze bevatten ook weinig calorieën. Daarentegen bevatten ze een hoge hoeveelheid vezels waardoor je lang een vol gevoel hebt. Maak daarom voor de lunch een gigantische salade op basis van sla en je zult merken dat je de hele middag gevuld bent. Tip: eet een kleine salade voor de hoofdmaaltijd en je schept minder op van het hoofdgerecht.

Bron: Fitsugar.com 

Ook interessant