null Beeld

Vetrolletjes? Deze 3 oefeningen zijn effectief!

De bovenbenen en heupen zijn voor veel vrouwen een ‘probleemgebied’. Om daarmee af te rekenen is naast een gezond voedingspatroon ook beweging belangrijk. Door onderstaande oefeningen consequent uit te voeren (en dat kan gewoon thuis in de woonkamer), is die slankere taille écht minder ver weg dan je denkt.

Oefening 1

Ga op je zij op een matje liggen en leg je knieën in een hoek van 45 graden. Beweeg daarna je linker- of rechterbeen (het is maar net hoe je ligt) langzaam omhoog, terwijl de enkels tegen elkaar aan blijven liggen. Zorg dat je romp recht blijft en dat je bilspieren aangespannen zijn. Herhaal deze oefening 10 tot 15 x op elke zij.

Oefening 2

Ga rechtop staan en span je buikspieren aan. Zet vervolgens met je rechterbeen een grote stap naar rechts en buig je linkerbeen naar beneden. Kom omhoog en herhaal. Belangrijk is om je rug zo recht mogelijk te houden.

Oefening 3

Ga in de kruiphouding op een matje zitten. Plaats hierbij je handen recht onder je schouders en je knieën recht onder je heupen. Lift daarna je linkerbeen naar de zijkant totdat je dijbeen parallel is aan de grond. Houd dit even vast en laat 'm daarna weer langzaam zakken. Herhaal deze oefening 15 x aan iedere kant.

Doe jij al een van deze oefeningen?

Redactie Margriet
Meer over

Op alle verhalen van Margriet rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@margriet.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden