Gezondheid

Vet op de rug wegtrainen

rug1-jpg.jpg

Bent u het vet op uw rug zat? Maar u weet niet hoe u er van af komt? Margriet kan u vertellen dat met alleen rugoefeningen, u het vet niet kwijt raakt. Daar gaat een heel proces aan vooraf.

rugVetverlies komt uit je hele lichaam. Wanneer je lichaam in de ‘vetverbrandmodus’ staat, kan het geen bepaald gebied selecteren. Het is ook genetisch bepaald waar je lichaamsvet gaat verliezen. Je verliest vet door een tekort aan calorieën. Neem minder calorieën in en verbruik meer. Stel haalbare doelen en val niet te snel af.

Let op uw voeding en combineer uw nieuwe eetpatroon met oefeningen. Dit zal helpen het vet te verminderen, zelfs in probleemgebieden. Terwijl u geen vet kunt verliezen op uw rug, kunt u de rugspieren wel trainen om de spieren strakker en sterker te maken.

Voor een optimale vetverbranding, kunt u elke dag 30-60 minuten iets doen waardoor uw hart harder gaat pompen. Uitstekende manieren om calorieën te verbranden en uw rug te trainen, zijn zwemmen en kickboksen, maar, voor het bovenlichaam, ook roeimachines en crosstrainers. U kunt het vet op uw rug ook te lijf gaan met yoga of pilates. Deze trainingen kunnen u helpen de rugspieren te verstevigen en ze verlichten stress. Er zijn ook specifieke rugoefeningen die u kunt doen.

De rug bestaat uit veel afzonderlijke spieren of spiergroepen:
– brede rugspier
– monnikskapspier
– grote ronde spier
– grote ruitvormige spier
– kleine ronde spier
– onderdoornspier

U traint de rug volledig als u al deze spieren aanspreekt. Het is belangrijk om aan alle gebieden van de rug te werken bij krachttraining. Kies daarom een verscheidenheid van oefeningen om u te richten op de boven-, midden- en onderrug. Varieer met zowel fitnesstoestellen als dumbbells.

Het is belangrijk dat u de oefeningen regelmatig doet. Zoals alle spieren in uw lichaam, kunt u de rugspieren rustig drie keer per week trainen. Wanneer u met zware gewichten aan de slag gaat, moet u er rekening mee houden dat u twee of meer dagen rust neemt, voordat u de oefening opnieuw kunt doen. Traint u conditioneel, dan kunt u elke dag iets doen.

Kies een mix van cardio en verschillende oefeningen. Zo richt u zich op verschillende delen van uw rug. Het beste is om regelmatig van activiteit en oefening te wisselen. Vergeet ondertussen uw andere spiergroepen niet! Let ook op uw houding. Een goede houding maakt u slanker en strekt de rug uit, waardoor hij al minder vet toont. Onthoud daarom: buik in en rug recht!

Bron: www.gezondheidsnet.nl

Ook interessant