Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

5 tips om beter te slapen in de zomer

slapende-vrouw.png

Je kent het wel, je gaat uitgeput naar bed na een lange dag in de zon, en vervolgens val je niet in slaap. Daar is wat aan te doen! Volg deze tips voor een betere nachtrust in de zomer.

Eet op de gebruikelijke tijden

Al blijft het in de zomer veel langer licht, dat betekent niet dat je ook later moet gaan eten. Een zware maaltijd voordat je naar bed gaat, kan spijsverteringsproblemen opleveren en dat kan leiden tot brandend maagzuur, wat de slaap op afstand houdt.
En heb je na het avondeten zin in een ijsje? Zorg dan dat je dit minstens een tot twee uur voor het naar bed gaan eet, zodat de suiker je niet wakker houdt.

Drink minder alcohol

In de zomer is het verleidelijk om vaker een koud biertje of wijntje open te trekken, maar het drinken van alcohol kan gefragmenteerde slaap veroorzaken. Probeer niet meer dan één alcoholisch drankje te drinken voordat je naar bed gaat.

Koel de kamer

Zeker als het warm is, kun je het beste met het raam open slapen. De frisse lucht kan helpen bij het in slaap vallen.  Als je last hebt van seizoensgebonden allergieën, bijvoorbeeld hooikoorts, kun je beter gebruikmaken van airco of een ventilator.

Koel jezelf af

Een warm en plakkerig gevoel of, erger nog, een verbrande huid werken niet mee als je lekker wilt gaan slapen. Neem daarom een douche voor het slapen gaan. Naar bed met nat haar kan helpen om je ’s nachts koel te houden. Hydrateer een verbrande huid met een lotion die aloë vera bevat.

Dekbedhoes

Kan je slecht slapen zonder een dekbed over je heen? Haal het dekbed uit de hoes en slaap alleen onder het laken!

Bron: Fitsugar.com

Ook interessant