Gezondheid

Dit is waarom je een teentje knoflook onder je kussen zou moeten leggen

een-teentje-knoflook-onder-je-kussen.jpg

In de keuken zal knoflook geen vreemde voor je zijn, maar dat je deze smaakmaker ook in de slaapkamer kunt gebruiken? Daar was je misschien nog niet van op de hoogte. Dit is de reden waarom je een teentje knoflook onder je kussen zou moeten leggen. 

Slapen als een roosje? Gebruik een teentje knoflook. 

Een teentje knoflook onder je kussen 

Het klinkt misschien een beetje vreemd, toch zou een teentje knoflook onder je kussen je helpen om lekkerder te slapen. Hoe dat werkt? Door de welbekende knoflookgeur. In knoflook zitten namelijk zwavelhoudende stoffen die je kalmeren. Wanneer je een teentje knoflook onder je kussen legt krijg je deze geur binnen, waardoor je sneller in slaap valt. En ook je nachtrust zou hierdoor verbeteren, omdat je dieper slaapt. Een tot twee teentjes met schil en al zouden al voldoende zijn. Het is misschien even wennen, een knoflookgeur in de slaapkamer, maar als je moeite hebt met in slaap komen of als je een lichte slaper bent is dit het proberen waard. Daarnaast ga je er gelukkig niet zelf door naar knoflook ruiken, dus je zult er de volgende dag geen mensen mee afschrikken. 

Knoflookdrankje 

En een teentje knoflook onder je kussen is niet de enige manier waarop je je nachtrust kunt verbeteren. Je kunt er namelijk ook een drankje van maken. Net als een ontspannende kruidenthee of bijvoorbeeld maanmelk, kan ook een knoflookdrankje voor het slapen gaan je nachtrust bevorderen. Dit maak je door een glas melk en een teentje geplette knoflook in een pannetje op te warmen. Laat dit drie minuten koken en haal het vervolgens van het vuur. Laat je knoflookdrankje even afkoelen en voeg vervolgens naar smaak een beetje honig toe. Je zou dit het beste een halfuur voordat je naar bed gaat kunnen drinken om lekkerder te slapen.

Lees ook: Déze 5 avondrituelen kunnen je helpen beter te slapen

Andere gezondheidsvoordelen

We snappen dat knoflook drinken voor het slapen gaan je wat heftig in de oren klinkt. Je kunt het daarom ook gewoon bij de ongepelde teentjes onder je kussen houden. Toch heeft knoflook eten of drinken naast het verbeteren van je slaapkwaliteit nog meer voordelen. De smaakmaker zit namelijk vol antioxidanten die ontstekingsremmend werken. Daarnaast bevat knoflook verschillende mineralen zoals calcium, magnesium, zink, fosfor en kalium. En helpt het ook je spijsverteringskanaal. Maar hou het wel bij maximaal drie teentjes knoflook per dag. Anders kun je last krijgen van duizeligheid en bloedarmoede. 

Artikelen van Margriet.nl ontvangen in je mailbox?
Schrijf je in via margriet.nl/nieuwsbrief.  

Bron | Gezonderleven, Gezondheidsnet
Beeld | iStock

Voice Algemeen

Wil jij meer van dit soort handige tips en lifehacks, zónder dat je ernaar hoeft te zoeken? Krijg ze dan nu dagelijks te horen van Margriet! Via de Google Assistent op je telefoon of tablet, óf je Google Home, kun je heel makkelijk met Margriet praten en dagelijks de slimste en handigste tips krijgen. Klik hier om direct de tip van vandaag te beluisteren. Meer uitleg nodig? Klik dan hier

Ook interessant