Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

Sporten in een warmtecabine

warmtecabines1-jpg.jpg

Sporten in warmtecabines. In Nederland is de sport al een tijdje mogelijk. Steeds meer sportscholen schaffen warmtecabines aan. Het grootste voordeel van deze manier van sporten is dat een half uur sporten in de warmtecabine staat gelijk aan uur tot anderhalf uur fitnesstraining. Ideaal als je weinig tijd hebt.

warmtecabinesWat is het?
Simpelweg gezegd is het gewoon sporten in een warmtecabine. Deze cabines worden verwarmd tot 38 graden en stimuleren je doorbloeding, de vetverbranding en voorkomen spierpijn. Ideaal als je plaatselijk wilt afvallen of je lichaam verstevigen. Door de heilzame werking van de warmte in combinatie met een intensieve spieractiviteit, maakt het lichaam in snel tempo glucose aan. Wanneer het lichaam de aanmaak van glucose niet meer bij kan houden, dan worden de vetten aangesproken en begint het afslanken.

Wat train je?
 Je volgt liggend verschillende oefeningen en je hoofd blijft daarbij buiten de cabine. Er zijn oefeningen die je op je rug, buik en zij uitoefent. Daardoor train je je buik, been en armspieren. De armspieren worden vaak met behulp van gewichten getraind. Bijkomende voordelen zijn dat de doorbloeding sneller gaat, de stofwisseling werkt beter, vermoeidheid en stress wordt bestreden en cellulitis neemt af.

Voor wie is het?
Sporten in de warmtecabines is geschikt voor vrijwel iedereen. Zowel voor mannen en vrouwen. Door de aangename temperatuur heb je minder last van spier- en gewrichtspijn. Daarom is het ook geschikt voor mensen met licht reumatische klachten. Door de warmte worden de spieren gelijk warm, hierdoor gaat het bewegen makkelijker en soepeler.

Waar kan het?
De warmtecabines zijn in diverse sportscholen te vinden. Deze zijn door heel Nederland verspreid.

Lees meer over andere sporttrends zoals Zumba, Striding en Koga.

Ook interessant