Gezondheid

Snoep verantwoord: eet pure paaseitjes

paaseitjes.png

Kun jij ook niet van al die heerlijke paaseitjes afblijven? In allerlei vrolijke kleuren lachen ze je toe. En je weet: als je er eentje pakt, dan volgen er gegarandeerd meer. Lees snel hoe je toch de verleiding kunt weerstaan! 

Wist je dat één paasei van 10 gram wel 45 calorieën bevat? Ons advies is: als je kiest voor zo’n lekker eitje, ga dan voor eitjes van pure chocolade. Ze bevatten het minste vet en de meeste goede eigenschappen voor je gezondheid!

Wit, melk, puur of gevuld

Wat is jouw favoriete smaak? Naturel of liever een gevuld eitje? Heerlijk met praline of nootjes. Je kunt het beste kiezen voor de pure variant. Deze bevat veel gezonde eigenschappen die niet in witte, melk- of gevulde eitjes zitten. Pure chocolade bevat belangrijke mineralen, essentiële aminozuren en polyfenolen. Pure chocolade bevat zelfs meer antioxidanten dan groene thee en blauwe bessen.

Voel je goed, eet pure chocolade

Wist je dat al twee brokjes pure chocolade goed is voor je bloeddruk? Het hoge cacaogehalte zorgt ervoor dat je bloedvaten zich beter ontspannen. De bloedstroom in je lichaam verbetert, en je bloeddruk wordt lager.Verschillende onderzoeken tonen aan dat zelfs de kans op dementie hierdoor wordt verkleind.

Calorieën

Ondanks dat pure chocolade niet heel slecht voor je is, heeft het toch één groot nadeel: het bevat veel suiker en vet, en dus veel calorieën. Je kunt er dan ook beter niet te veel van eten. Stepaday zet een aantal paaseitjes voor je op een rij. Kijk, vergelijk en kies het liefst voor pure chocolade.

–         Paaseitje puur 10 gram: 40 calorieën.
–         Paaseitje melk 10 gram: 45 calorieën.
–         Paaseitje wit 10 gram: 45 calorieën.
–         Paaseitje gevuld praline/noot 10 gram: 52 calorieën.
–         Paaseitje likeur 10 gram: 37 calorieën.

Kun jij van de paaseitjes afblijven? 

Ook interessant