Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

Slank op de schaatsen

schaats-je-slank-jpg.jpg

Eindelijk! Het vriest en het laagje ijs op de sloot in de buurt begint langzaam vorm aan te nemen. Na een paar uur schaatsen heb je genoeg calorieën verbrand om jezelf te warmen aan koek-en-zopie of een lekkere kom erwtensoep.

Spieren kweken en vet verbranden
Lange afstanden schaatsen is gezond en erg goed voor je conditie. Met de juiste houding kweek je spieren en verbrand je vet. Schaatsen pakt al je probleemzones aan: buikspieren, bilspieren, rugspieren en beenspieren. Maar wat is de juiste houding?

We leggen het aan je uit:
Stap 1: Ga recht op staan.
Stap 2: Buig je knieën tot boven je tenen en druk je billen naar beneden.
Stap 3: Buig met je bovenlichaam naar voren zodat je schouders boven je knieën hangen.

Heb je het nog niet onder de knie? Kijk dan hoe de pro’s het deden tijdens de elfstedentocht in 1941:

Meer handige tips? Kijk op Stepaday en zet net als 30.000 anderen de eerste stap naar je ideale gewicht! Je vindt er interessante artikelen over verantwoord leven én alles over afvallen op een gezonde manier. Je leest er bijvoorbeeld hoe je met goede voeding je cholesterolgehalte kunt verlagen.

Ook interessant